|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?I butikken i dag fikk jeg det onde øyet av en dame som kom hesblesende tilbake til vogna si med armene fulle av varer, bare for å oppdage at jeg hadde flyttet unna vogna hennes og begynt å legge mine varer på båndet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Helt enig!
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Tenker det sammen som deg. Det har hendt, en sjelden gang, at jeg har latt handlevogna holde plass, men bare hvis jeg har glemt noe som tar kort tid å få tak i, og bare hvis jeg er et stykke unna kassen. Hvis det likevel hadde blitt min tur i mellomtiden, ville jeg selvfølgelig ikke blitt sur hvis nestemann i køen hadde gått forbi meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Noe som er nesten like irriterende er når jeg stiller meg i kø bak en person med veldig lite varer, så kommer plutselig en person til å legger masse ektra oppi vogna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Jeg er på linje med HI.
Men er ikke på linje med denne.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Jeg er helt enig med deg! Skjønner ikke hvorfor enkelte mener det er greit. Jeg hadde muligens flyttet vognen så fort personen gikk vekk fra køen. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Hadde jeg fylt hele båndet fullt av varer og vært sikker på at jeg rakk å hente en ting før alt var slått inn, ville jeg ha tatt sjansen. Varianten til damen med det onde øye ville jeg ikke tatt. I verste fall ville det vært det flaue øyet som måtte fram. Makan til fjott.
![]() |
#11 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?
Det hadde jeg ikke gjort. Glemmer jeg noe jeg kan jeg løpe å hente det mens vogna mi fremdeles står i kø. Forbeholdet er at det tar lite tid og at jeg ikke holder køa ved at det blir min tur imellomtiden. Har jeg lagt alt på båndet kan jeg også finne på å hente de(n) siste tingen så lenge jeg vet hvor det jeg skal ha er, og at sannsynligheten for at jeg er tilbake før butikkmedarbeideren har fått slått inn alt i kassen er stor. Jeg har aldri flyttet andres vogner ut av køen, muligens litt for å komme forbi med min egen skulle det være tomt foran kassen. Jeg pleier uansett bare å få en av ungene til å stå (og bevege seg med) køen, mens jeg springer som en villmann for å hente det jeg evt. glemte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Så lenge hun ikke la på varene når det var hennes tur, mener jeg du var i din fulle rett til å begynne.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Der må jeg si meg helt enig, men var jeg rimelig premenstruell så kunne jeg nok ha reagert. Men det er jo helt greit å gå forbi noen i et slikt tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?For å understreke, jeg synes ikke man er en fjott fordi at man løper og henter en vare eller to,sånn jf. det Maz og guniss skriver. Jeg synes man er en fjott hvis man ser stygt på noen som tar over ens plass i køen når man har flydd butikken rundt for å hente flere varer og ikke rekker tilbake når det er neste kunde ut.
![]() |
#18 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Det er jeg enig med deg i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
Om vogna mi sto i køen, og jeg var borte et "sekund" for å hente en bleiepakke, ja. Om jeg vimsa rundt i hele butikken og hentet masse varer, så nei. Da hadde jeg skjønt opplegget. Men sannsynligheten for at det siste hadde skjedd er nok minimal.
![]() |
#20 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Køkultur: Er det greit å la handlevogna holde av plassen?Enig med Skremmern. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|