Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Beste måte å få perfekt pizzabunn på?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-09, 12:29   #1
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Beste måte å få perfekt pizzabunn på?

Klokken halv syv skal vi på håndballavslutning hvor det er buffet.
Vi skal ha med pizza.
Klokken 16-18 skal vi på sommerfest i barnehagen.
Dvs at jeg må lage pizzaen nå, også steke den siste rest klokken 18 (går 15 min før fra sommerfesten).

Fyllet ble laget i går og osten er ferdig raspet.
Nå tenkte jeg å lage bunnen og deretter forhåndssteke den litt, slik at når vi kommer hjem kan vi bare ta på fyll, ost og div. og steke den en 10-15 minuter for å få den helt ferdig og varm og god.

Hvordan gjør jeg dette å best mulig måte? Samt en safe måte for å unngå paddeflat bunn på?

Nå jeg lager mat når jeg er stressa, blir det IKKE vellykket.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 12:31   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste måte å få perfekt pizzabunn på?

Denne er god og la den heve i en timestid først.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 12:32   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal forhåndssteke bunnen er det lurt å prikke den med en gaffel først, ellers får du lett et digert pitabrød.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 12:33   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Etter at du har forhåndstekt deigen putter du den bare i fryseren. Når du kommer hjem tar du den ut av fryseren og legger på fyllet og steker den. Funker som bare den.

Gammel 11-06-09, 12:36   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Men den blir jo ikke fryst helt inn da, siden det kun blir snakk om 2-3 timer.
Men hvorfor fryse den da?
Kan den ikke bare stå på benken under ett klede og vente?

Prikking ja.. *noterer*

Gammel 11-06-09, 12:40   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes pizzabunn laget med olje er best. Ikke for mye gjær, og du kan bare la den stå på benken og kjevle den ut før du steker. Jeg pleier bare gjøre det. Blir så bra atte.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:08   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sett deigen i brødbakemaskinen (hvis du har det?) med timer. Genialt. Da er deigen ferdig når du kommer hjem. Forvarm ovnen med varmluft mens du slenger deigen ut i panna og legger på fyllet som ligger klart oppdelt, og i ovnen 15-20 minutter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:55   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg pleier bare å halvsteke hele greia, med fyll og ost og alt på, og sette i kjøleskap til jeg kan steke den ferdig. Fungerer helt greit.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 13:57   #9
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg pleier bare å halvsteke hele greia, med fyll og ost og alt på, og sette i kjøleskap til jeg kan steke den ferdig. Fungerer helt greit.

Hvor lenge og hvor varmt steker du det?

Og hvor lenge på stekerunde nummer to?

Gammel 11-06-09, 14:09   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Runde en til osten er såvidt smeltet, men før den blir gyllen og sprø. Andre runde til den er ferdig. :vetsj: Jeg tar det som regel på måfå. Steker på 250 grader.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:16   #11
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Thanks! I will do it your way then.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:29.