Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Ankel-/fotsid kjole til bruk i bryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-09, 22:35   #1
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ankel-/fotsid kjole til bruk i bryllup

Vi skal i bryllup om et par uker, og jeg har i dag trålet alle kjedebutikkene + mange andre butikker på jakt etter en sid kjole som egner seg til formålet. Bena mine må kamufleres, derfor er det viktig at kjolen dekker.

Et annet viktig kriterium er at den ikke skal koste skjorta. Jeg er ikke noe kjolemenneske, og vil helst ikke bruke mye mer enn en tusenlapp.

Noen som vet hvor jeg må dra for å finne Kjolen? Helst i Oslo-/Bærumsområdet.

Takk!

Sist redigert av HSJ73 : 05-06-09 kl 22:43.
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:31   #2
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ankel-/fotsid kjole til bruk i bryllup

Jeg fant min på Neste Stopp. Der var det flere fotside å velge mellom til en pris rundt 1200-1400 kr.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-09, 23:40   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coast på Byporten eller i Hegdehaugsveien? (Eller er det kanskje litt dyrere? )

Gammel 05-06-09, 23:50   #4
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Jeg fant min på Neste Stopp. Der var det flere fotside å velge mellom til en pris rundt 1200-1400 kr.

Har sett der, uten hell, men takk for tips!

Gammel 05-06-09, 23:55   #5
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Coast på Byporten eller i Hegdehaugsveien? (Eller er det kanskje litt dyrere? )

Har sjekket, og de hadde to - 2 - fotside kjoler der, og de lå begge på godt over 2000,-. De fleste av de side kjolene jeg har sett, og det er totalt sett ikke mange, altså, er litt sånn casual-/bohem-/strandaktige, de har "bråkete" mønster eller er helt hvite eller helt svarte.

Gammel 06-06-09, 08:07   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, nå er vel du ca. 10 cm høyere enn meg, men ellers skulle du gjerne fått lånt en kjole av meg. Jeg har bl.a. en i burgunder og et par i gråblågrønt - enkle med stropper, men de blir nok kanskje litt korte til deg.

Her er den ene - jeg har tatt av stroppene for anledningen (som var nyttårsfyll med Xian og mannen ). Den blågrågrønne er litt lengre, mener jeg å huske, og ganske lik bortsett fra et helt diskret broderi nederst. Tror jeg må ha veldig høye sko for at den ikke skal slepe bakken, så det hadde kanskje ikke blitt helt galt. (Jeg er 1,60. Kjolene er str. 36/S, og den ene er vel også litt innsydd.)

Sist redigert av Bluen : 06-06-09 kl 08:13.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 08:31   #7
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Zoon villa?

het det vist.

Sist redigert av Honda : 06-06-09 kl 08:36.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 09:03   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter også med å finne lange kjoler og har flere ganger tydd til fotside skjørt og fin topp. Faktisk så tror jeg at jeg bare har en fotsid kjole i skapet.

Det kan være at den butikken på Gunerius, Dollarosa, har fotside kjoler, men de er kanskje litt for dyre for deg?

Gammel 06-06-09, 09:07   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Fretex? Der har jeg funnet fotsid kjole en gang jeg trengte det. Det koster ikke skjorta, de er ofte pent brukt, og jeg synes det er greit å ikke bruke altfor mye penger på slike kjoler som jeg vet skal brukes bare et par ganger. Verdt et forsøk?

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-09, 09:23   #10
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

Synes Mango har fine fotside kjoler.

Gammel 06-06-09, 14:27   #11
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hm, nå er vel du ca. 10 cm høyere enn meg, men ellers skulle du gjerne fått lånt en kjole av meg. Jeg har bl.a. en i burgunder og et par i gråblågrønt - enkle med stropper, men de blir nok kanskje litt korte til deg.

Her er den ene - jeg har tatt av stroppene for anledningen (som var nyttårsfyll med Xian og mannen ). Den blågrågrønne er litt lengre, mener jeg å huske, og ganske lik bortsett fra et helt diskret broderi nederst. Tror jeg må ha veldig høye sko for at den ikke skal slepe bakken, så det hadde kanskje ikke blitt helt galt. (Jeg er 1,60. Kjolene er str. 36/S, og den ene er vel også litt innsydd.)

Det var en kjempefin kjole, Elinblu, og tusen takk for det sjenerøse tilbudet, men det ser ut som ammepuppene (D-cup) mine kommer til kort der, dessverre. Jeg er 169 cm høy og bruker 36/S.

Treåringen sitter ved siden av meg nå, og hun utbrøt da hun så bildet: "Jeg æskel den solen." (Jeg elsker den kjolen.)

Det er forresten et kriterium at det skal gå an å bevege seg i kjolen, for alle tre barna skal være med i bryllupet.

Gammel 06-06-09, 14:28   #12
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SIS, her.

Synes Mango har fine fotside kjoler.

Den blå var knallfin; Mango har jeg ikke sjekket, så det skal gjøres ved første anledning. Tusen takk for tips!

Gammel 06-06-09, 14:32   #13
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg sliter også med å finne lange kjoler og har flere ganger tydd til fotside skjørt og fin topp. Faktisk så tror jeg at jeg bare har en fotsid kjole i skapet.

Det kan være at den butikken på Gunerius, Dollarosa, har fotside kjoler, men de er kanskje litt for dyre for deg?

Men det er milevis mellom hvert fotside skjørt jeg har sett også, så jeg innbiller meg at jeg er like langt. Jeg har to fotside kjoler i skapet, en koksgrå som er brukt i jule- og nyttårssammenheng, og som er blitt i største laget, og en turkis som er kjøpt på en prom-kjolebutikk i USA. Dvs. ment for 18-åringer, ikke for snart 36-åringer.

Dollarosa er et godt tips, den butikken hadde jeg helt glemt, tusen takk for tips!

Gammel 06-06-09, 14:34   #14
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Hva med Fretex? Der har jeg funnet fotsid kjole en gang jeg trengte det. Det koster ikke skjorta, de er ofte pent brukt, og jeg synes det er greit å ikke bruke altfor mye penger på slike kjoler som jeg vet skal brukes bare et par ganger. Verdt et forsøk?

Tja, Fretex er ikke så dumt. Jeg er stadig innom og gjør innimellom gode kjøp til barna, men jeg har ikke teft nok til å finne noe bra til meg selv der. Når jeg imidlertid begrenser søket til lang kjole, er det sikkert ikke umulig å være heldig der, takk for tips!

Gammel 06-06-09, 15:26   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg prøvde den grå kjolen nå, for moro skyld, og den var i trangeste laget over mine relativt beskjedne ammepupper også (70 c eller noe sånt).

Gammel 06-06-09, 21:04   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Den blå fra Mango var fin. Trur du ville vore lekker i den, altså

Ellers har eg også observert at det er veldig lite lange skjørt og kjolar for tida.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.