Ok forsøpling?
Er det noe søppel dere synes er ok å kaste i naturen?
Jeg blir stadig forundret over alle tyggegummiklattene som ligger mer eller mindre skviset i asfalten, og alle sigarettsneipene. Det kan virke som om det er mange som synes det er ok å slenge disse tingene fra seg hvor enn de går. Jeg har en venninne som synes det er helt ok å kaste bananskall, epleskrotter eller appelsinskall i grøftekanten, "det er jo organisk". Selv om det råtner etterhvert, så tar det en god tid før det blir borte, og det ser ganske ekkelt ut i prosessen.
Det eneste jeg kanskje kan finne på å kaste, er f.eks. druefrø, men det skjer så og si aldri siden jeg foretrekker stenfrie druer. Som regel går jeg rundt med søppel i både lommer, veske og stelleveske heller enn å kaste det på bakken og skjønner meg ikke på alle dem som forsøpler så masse, enten det er disse tingene som jeg har nevnt, eller alt annet av søppel som burde ha ligget i søppelkassen. Og jeg skjønner meg heller ikke på alle foreldrene som ikke lærer ungene sine å kaste søppelet i søppelkassen. Mine barn kunne aldri funnet på å kaste fra seg ting på bakken, i hvert fall ikke de to eldste. De yngste er jo bare 1,5 år. 
Er det noe dere synes er ok å kaste i naturen, og hvorfor? Kaster dere organisk avfall, tyggis eller sigarettsneiper på bakken?