|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Multitaskingmaniac
|
Reise fra Oslo til Stord med små barn......hva er greiest?
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Kjør bil, barn sover som regel mye på tur, det er søvndyssende for de fleste. Legg inn tid mange stopp og ta gjerne andre veier enn hovedveien. Det finnes mange rare og fine rasteplasser i dette landet, i tillegg til mange, fine steder det går an å stoppe for en benstrekk og kanskje litt vannplasking eller noe. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Jeg ville ha kjørt. Men så er jeg vant med å kjøre ,og det er ungene og.
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Jeg hadde kjørt. Uten tvil. Start når det er sengetid for de små. Da er sjansen størst for at de sover hele veien og det er rolig på veiene for den som kjører. Behagelig å kjøre når sola ikke er på det varmeste. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Det er faktisk ikke så ille å kjøre over Haukeli, vi gjør det en til to ganger i året. Oslo til Stord er i underkant av syv timer effektiv kjøring (fra her jeg bor til nabokommunen er det syv timer), og det er fine plasser å stoppe på veien. Åmot er vår stoppefavoritt, det er omtrent på halvveien. Litt avhengig om ungene er soveunger eller ikke så er det lurt å velge tidspunkt med omhu. Vi har prøvd både å kjøre tidlig på morgenen, midt på dagen og et par timer før leggetid, ingenting er bedre eller verre med våre ungere, men det er fordi lillesøster ikke er superhappy med å sove i bilen.
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Man flyr selvsagt British airways direkte.
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Jeg hadde helt klart kjørt. Har kjørt med ungene siden de var små og det har gått helt greit. Våre sover masse i bilen, nå er de blitt så store at det ikke er noe problem lenger, men før så sov de lenge og godt når vi kjørte på langtur. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Mange som fraråder å starte om natta for da er man trøtte selv og ofte skjer det uhell da.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Reise fra Oslo til Stord med små barn...Jeg hadde kjørt. Babyhuset leier ut seter mener jeg om du velger å dra med fly. |
|
|
|
![]() |
|
|