Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kvinner og sko - myte eller sannhet?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-09, 23:14   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Kvinner og sko - myte eller sannhet?

Jeg hører stadig om kvinners "hang til sko", og lurer på om det er en myte eller sannhet. Selv er jeg fryktelig lite opptatt av sko - har vel noen få vinterpar hvorav ett er fjellstøvler, og ellers to-tre par vår/sommer/høst -sko. Og jeg bytter sjelden ut et skopar før det er slitt ut. Av de skoene jeg har så bruker jeg gjerne de samme hele tiden. Penskoene mine aner jeg ikke hvor har blitt av - må visst skaffe meg nye...
Til slutt bør jeg vel kanskje nevne at jeg syns skoshopping er kjeeheeedeliiig!

Hvordan står det til i FP-regionen? Er du en sko-shopper? Og hvor mange skopar har du?

Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:16   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner og sko - myte eller sannhet?

Jeg har vel nok sko, men bruker ikke så mange av de. Jeg bruker LANG tid på å finne meg sko, så noen skoshopper er jeg ikke. Fikk litt dilla på støveletter i vinter. Etter å ha gått ned mange kilo så fant jeg endelig støveletter som passet!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:17   #3
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen skoshopper. Jeg er lite interessert i sko og har føtter som det ikke er lett å finne sko til. Jeg har ganske mange par sko, men det er ikke fordi jeg handler så mye, men heller fordi jeg er dårlig til å kaste de parene som knapt er brukbare lenger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:17   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lever definitivt opp til myten. Hvor mange par sko jeg har? Det tør jeg ikke svare på. Nå la jeg nylig ca. 10 par i en eske merket "skal kaaaanskje kastes eller gis bort en gang", men fortsatt er det nok minst 30 par igjen i leiligheten. Minst. Jeg ville ikke ha besvimt om det var 50 heller, med stort og smått.

Jeg er veldig glad i å kikke på og handle både sko og klær, men vesker og parfyme bryr jeg meg mindre om. (Det er vel også noe som damer ifølge mytene skal elske?)

Det var for øvrig pussig at du trakk fram dette akkurat i dag, for i morges lurte jeg litt på om jeg ikke har rundt 40 skjørt. Tror ikke jeg tør å telle noen av delene.

Gammel 22-05-09, 23:19   #5
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sko, ja. Minst 20 par vil jeg tro. Jeg kjøper ofte sko. Mannen i huset er nesten like god på å kjøpe sko som meg. Ungene har også en del par. Så vi har noen hyllemeter med sko.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:22   #6
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Sko, ja. Minst 20 par vil jeg tro. Jeg kjøper ofte sko. Mannen i huset er nesten like god på å kjøpe sko som meg. Ungene har også en del par. Så vi har noen hyllemeter med sko.

Dette er en av sidene ved å ha mange skopar. Det blir jo så fullt - hvor skal man ha dem?

Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:24   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig mye sko. Dog hater jeg å shoppe sko. Til vanlig har jeg et par som brukes støtt og stadig, og som brukes til det er fullstendig slitt ut. Greia er at på akkurat støvletter og pensko, vel, der hender det jeg er litt mer frempå, for jeg må jo ha ting som matcher ting. Og så kjøper jeg en del secondhand, så det er ikke så dyrt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:24   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vel en av de mytiske "skodamene". Hvor mange par jeg har? Når jeg teller raskt i hodet kommer jeg til ca. 50 par, og det er vel (forhåpentligvis) ikke så langt unna sannheten ...
Etter at jeg fikk bekkenløsning har kravet til komfort økt, så jeg kjøper nå færre, men dyrere sko.

Gammel 22-05-09, 23:26   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forøvrig utrolig dårlig på å kaste sko. Jeg har sko som er 10 år gamle som jeg aldri kommer til å bruke.....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 23:27   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Dette er en av sidene ved å ha mange skopar. Det blir jo så fullt - hvor skal man ha dem?

I skoesker i stabler i skapet, støvletter opphengt på skinne i skapet i gangen, i skoskapet i gangen, på skohylla i gangen, i boden, i skapet nede i boden og i skohylla i den tredje boden ... (Ja, i tillegg til foran verandadøren, på badet, på gulvet på soverommet, på trappa (støvler og skitne joggesko) ...)

Gammel 22-05-09, 23:27   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går i mine gamle sko til de blir gode og utslitte. Jeg mangler totalt shoppegenet, det være seg også når det gjelder sko. :billig i drift:

Gammel 22-05-09, 23:28   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er forøvrig utrolig dårlig på å kaste sko. Jeg har sko som er 10 år gamle som jeg aldri kommer til å bruke.....

...og jeg har et par ødelagte aerobicsko fra 1989 liggende, så vidt jeg husker. De regnes ikke med, altså! (Nå skal de jammen kastes i morgen den dag. "Malesko", liksom.)

Gammel 22-05-09, 23:29   #13
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sikkert 80 par sko, men regner meg ikke som skodame. Kanskje på tide å revurdere det?

Gammel 22-05-09, 23:30   #14
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sko er ikke min greie. Jeg har noen praktiske hverdagsko, tursko og noen upraktiske finsko. Det får duge.

Gammel 22-05-09, 23:40   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har sikkert 80 par sko, men regner meg ikke som skodame. Kanskje på tide å revurdere det?

Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 00:06   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en del skopar ja Hvordan er det i det hele tatt mulig å unngå det? Bare treningssko utgjør jo mange par, og så kommer tursko, fritidssko, jobbsko, finsko, sandaler, støvletter etc

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 00:11   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sko er bare en nødvendighet, og jeg har ikke flere enn at de dekker de forskjellige behov.

hater å kjøpe sko. Finner aldri det jeg vil ha, og når jeg finner noe som er i nærheten, så er det dyrt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 00:16   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke mange skopar, jeg finner nesten aldri sko jeg liker å ha på, og kjøper bare når jeg absolutt må. Og av dem jeg har er det temmelig få jeg liker i det hele tatt. Jeg har ett par svarte sandaler og ett par svarte joggesko av masai-typen, dem veksler jeg mellom fra snøen går til den kommer tilbake igjen, og så har jeg et par temmelig røffe vintersko, og ett par joggesko som jeg trener i. Ja, og så fant jeg bunadskoene til 17. mai. Og har stående noen gamle joggesko og "fritidssko" og sånt, som jeg egentlig like gjerne kunne kaste. Jeg har noen få par "finsko", men bare ett som egentlig er særlig fine, og støvletter eier jeg ikke. Jeg er i grunnen enda verre til å kjøpe sko enn klær.

Gammel 23-05-09, 00:19   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nok noen og 80 par jeg og. Kjøper meg stadig nye par, men er ikke spesielt superflink til å kaste....
Men veskedame er jeg ikke.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 00:29   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.