Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Små ovnsbakte poteter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 14:24   #1
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Små ovnsbakte poteter

Fikk en gang små ovnsbakte poteter med sesamfrø og de var kjempegode!
Lurte litt på om jeg kan lage det å ha med bort på 17. mai. Men how to?

Kjøpe små poteter, vaske godt, slenge dem i langpanne og rulle dem godt i olivenolje? Stekes ca hvor lenge og på hvor mange grader? Strø over maldonsalt og sesamfrø og rulle litt mer rundt mot slutten?

Kan det være en plan - eller har noen et bedre forslag?

Gammel 15-05-09, 14:27   #2
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Små ovnsbakte poteter

Høres godt ut, følger spent med på eventuelle svar!

Gammel 15-05-09, 14:45   #3
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Mmm, de har noen utrolig gode småpoteter på Meny bl.a, i firkantet plasteske.
Jeg har dem i ildfast form, heller over litt olivenolje og maldonsalt. Inn i ovnen, og nyter til grillmat.

Sesamfrø høres spennende ut,

Gammel 15-05-09, 14:47   #4
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.

Mmm, de har noen utrolig gode småpoteter på Meny bl.a, i firkantet plasteske.
Jeg har dem i ildfast form, heller over litt olivenolje og maldonsalt. Inn i ovnen, og nyter til grillmat.

Sesamfrø høres spennende ut,

Maldonsalt fra begynnelsen?

Steketemp og -tid?

Gammel 15-05-09, 14:49   #5
Kahlan

Kahlan sin avatar

Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sist la jeg dem oppå en seng av havsalt, det fungerte også. Cherie heter vel potetene jeg bruker.
Jeg baker dem med saltet ja.

Ca 190 grader i 30-45 min, bruker å stikke i dem for å sjekke at de er gjennomstekte.

Gammel 15-05-09, 14:56   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Høres ut som en plan. Men pass på at du steker de lenge nok, til de liksom begynner å skrumpe bittelitt. Da blir de best.

Gammel 15-05-09, 16:04   #7
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Standard

Takk for svar!

Da er poteter og salt handlet inn - sesamfrøene var det verre med, får se hva jeg får tak i i morgen.

Disse potetene og hjerte- og ruccolasalat m/ cherrytomater må da passe som tilbehør til nær sagt all slags grillmat?

Gammel 16-05-09, 13:30   #8
Kahlan

Kahlan sin avatar

Standard

Det er ihvertfall min plan, de potetene er sykt gode og med salat og godt på grillen blir det en slager

Gammel 18-05-09, 13:39   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker mandelpoteter til dette.
God olivenolje, salt, type litt grov, og krydder. Fersk hvitløk.

Det er kjempegodt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.