|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
23-03-09, 14:00 | #1 |
seru
|
Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jeg vokste opp på 80-tallet og hadde en mor som gikk i brune cordfløyelsbukser og kakifargede skjorter og gjerne med et skaut på toppen av det hele. Ikke helt i samsvar med 80-tallets klesmoter. Pappa´n min var heller ingen typisk 80-tallspappa (i mine øyne) av den typen som hadde bart og adidasshorts og engasjerte seg i fotball og gjerne var bussjåfør av yrke. Ellers var de verken spesielt gamle eller unge i forhold til jevnaldrende, de var heller ikke spesielt engasjerte, de dukket alltid opp en og en i skoleavslutninger o.l. Det foresvever meg at det var en slags kjøpslåing, "nå er det din tur - jeg var sist"-type ting. Jeg var dessuten den eneste som betalte skoleaktiviteter med sjekk :flaut: og ankom bursdager og håndballtrening i taxi. :enda mer flaut: Jeg hadde nok ofte følelsen av å komme fra et annerledes hjem enn klassekameratene mine, men jeg kan allikevel ikke huske at jeg var direkte flau over foreldrene mine. Sist redigert av Siri : 23-03-09 kl 14:54. Årsak: skriveleif |
23-03-09, 14:07 | #2 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jepp. Husker spesielt at jeg skulle i en butikk med mamma lørdag formiddag og nektet å gå sammen med henne i gågata, jeg kunne til nød møte henne inne i butikken.
23-03-09, 14:17 | #3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jeg var flau over foreldrene mine ja. Og min far utnyttet dette til fullt monn. Om jeg ikke oppførte meg truet han med å hilse og rope høylytt til meg i sentrum om han møtte meg når jeg var på vei hjem fra skolen. (med tanke på det grufulle antrekket han ofte syklet i på vinterstid var det strengt tatt ikke rart jeg ble flau...)
23-03-09, 14:19 | #4 |
Erfaren nok
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Nei. Det kan jeg ikke huske? Mamma og pappa har alltid vært "populær" blant venner i grunn, og kan ikke huske følelsen av at jeg skjemtes over de.
23-03-09, 14:34 | #5 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Det har jeg aldri vært.
23-03-09, 14:42 | #7 |
Borte
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Nei, jeg var aldri flau over dem. De ga meg aldri noen grunn til det heller, mainstream som de var.
23-03-09, 14:45 | #8 |
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Og jeg blir fremdeles flau over mamma i visse situasjoner. Feks når hun ikke får hjelp raskt nok i en butikk, en ekspeditør motsier henne, det er noe galt med maten på reataurant, noen ikke kjører slik hun forventer osv. osv.
23-03-09, 14:57 | #9 |
Har tro på forbedring
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Både ja og nei.
23-03-09, 15:00 | #10 |
Mother of Dragons
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jeg synes å huske en periode i 13-års-alderen hvor jeg helst ville gå alene i byen. Men det meste var flaut i akkurat den perioden.
23-03-09, 15:06 | #11 |
Passiv
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Selvfølgelig var jeg det. De fossilene av noen foreldre jeg hadde (23 og 25 når jeg ble født) var eldgamle, ekstremt gammeldagse og skjønte ingenting. |
23-03-09, 15:07 | #12 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Nei, jeg var ikke flau. Det er i såfall enkeltepisoer jeg fullstendig har fortrengt. Det har vel hendt flere ganger nå at jeg har blitt flau enn den gangen. Bare -flau altså - ikke flau på den måten at jeg må gå på andre siden av veien.
23-03-09, 15:09 | #13 |
flisespikker
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Nei, det kan jeg ikke huske å ha vært. Jeg var ikke så kul selv heller, det er kanskje derfor.
23-03-09, 15:10 | #14 |
Guardian of the galaxy
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jeg var vel aldri flau over dem i oppveksten. De var populære foreldre i vennekretsen, og vi hadde et fint forhold.
23-03-09, 15:10 | #15 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?nei har aldri vært flau over mine foreldre, de var de hippe når jeg var ung, fordi dem var så unge selv.... Alle venna mine elsket mine foreldre så det var aldri no problem.... |
23-03-09, 15:15 | #16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Nei,det har jeg aldri vært.
23-03-09, 15:19 | #17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jeg hadde den desidert eldste faren på skolen, men var ikke flau i et eneste øyeblikk, han var også den kuleste, mest morsomste og mest engasjerte av noen. |
23-03-09, 15:19 | #18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Pappa var omtrent ikke tilstede så han teller ikke. Han var rett og slett en ikke-person nesten hele oppveksten. Han bodde bare under samme tak som oss, men var ellers lite opptatt av oss. Mamma var jeg på en måte flau over. Men det var sjeldent jeg hadde noen med meg hjem. Det måtte mamma vite om i mange dager på forhånd slik at hun fikk ryddet og vasket hele huset, selv om hun faktisk tørket støv og vasket gulv hver eneste dag. Så jeg gadd liksom ikke styre med det. OVernattingsgjester kunne jeg bare glemme. Det som var flaut var at jeg fikk kommentarer fra andre om at mamma ikke hilste på de og så sur ut. |
23-03-09, 15:43 | #19 |
Peppy!
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Jeg har ikke vært særlig flau over foreldrene mine, men jeg kjenner godt til fenomenet ettersom storesøsteren min syntes de var skikkelig pinlige, og ble rasende om de gikk og leide hverandre for eksempel. Jeg var imidlertid litt flau over mammas bil en periode, hvor jeg fikk for meg at den var spesielt dust. Så jeg nektet å sitte på i den, og om jeg måtte så lå jeg flat i baksetet. |
23-03-09, 15:47 | #20 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Var du flau over foreldrene dine i oppveksten?Nei det var jeg ikke, kan hende de var flau over meg til tider, særlig i min svarteste tenåringsperiode. |
|
|