Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du gammel mat i huset?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Har du gammel mat i huset?
Nei, vaskedamen passer på det også. 3 2,31%
Nei. Best før betyr best før. 32 24,62%
Ja, men bare tørrvarer. 37 28,46%
Ja :sjuske: 56 43,08%
Ja, jeg liker årgangsmat. Under mugget er maten like fin. 2 1,54%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-09, 21:38   #1
Nebbia
Passiv

Standard

Har du gammel mat i huset?

Inspirert av denne tråden i dag, samt et par sjokkerende funn i skap og skuffer de siste dagene, lurer jeg på om det er flere som ikke er flinke til å kaste mat som er utgått på dato. I dag oppdaget jeg at det flytende smøret som jeg brukte så sent som på onsdag faktisk hadde gått ut 30. januar. I forrige uke oppdaget vi at ketchupen hadde utgått i desember i fjor. Som det påpekes i tråden om fetaost er jo ikke utløpsdatoer absolutte, og ketchupen virket fremdeles fin, men når ikke lenger produsenten vil/kan gå god for produktene føler jeg ingen grunn til å bedrive risikosport.

I dag tidlig fant jeg for øvrig 2 flasker fun light iste som gikk ut i august og oktober 2007. Jeg har ennå ikke konkludert med om vi er for slappe, har for stort kjøkken eller om vi rett og slett er like glad i årgangsmat som vi er i årgangsvin.

Hva med dere - har dere matvarer liggende som er utgått på dato? Og i så fall har dere noen imponerende utløpsdatoer å vise til?

Poll kommer!

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.