|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?Jeg vil ha skøyter, men det er relativt utplukket i butikker og nettbutikker. Spørsmålet er da om jeg passer størrelse 39 i barnestørrelser når jeg bruker 39 til vanlig? Og om jeg burde kjøpe størrelse 40 i skøyter sånn egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?Høres ut som at det skulle gå greit? Husker ei jeg jobbet med kjøpte barne-Sorel i 38 eller 39, hun brukte det til vanlig. Jeg liker å ha det litt romslig i sånne sko, så mulig jeg hadde kjøpt 40 da. :angel:
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?I Norge er barn-, dame- og herrrestørrelser det samme. Jeg har f.eks. Sorel for barn, de kostet det halve av prisen, har en mindre hempe og annen farge på skolissene.
![]() |
#6 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?Jeg bruker vanligvis str. 39 i sko selv, og syntes det var rart at min 10-åring nå måtte ha 39 i sine nye Cherrox, da han har en god del mindre føtter enn meg. Så jeg prøvde hans Cherrox, og de var alt for små til meg. Tror barnestørrelsene er mindre i endel sko/støvler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?En ting er om størrelsen er det samme, men i mye kan nok støtten og sånne ting være litt annerledes. Nå vet jeg ikke hvordan det er med skøyter, men i allefall med alpinstøvler er de lavere for å være tilpasset en kortere høyde. (Altså, en støvel i barnestr. vil ikke gi nok støtte til en voksen.)
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?Det burde gå fint. Jeg bruker både barnesko og voksensko i str 36.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?
Jeg tror det er bare er forskjeller slik det kan være mellom to voksensko i samme størrelse. En ting er at barnesko kan ha ulike mål ellers, ift. vrist, bredde, høyde og slikt fordi en barnefot er litt anderledes. Men størrelsen er i bunn og grunn de samme.
![]() |
#11 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?Skøyter er gjerne små i str. Jentungen bruker 39 i sko, men måtte ha 41 i skøyter.
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?Nå har hun herreskøyter da, kanskje det er forskjell.
![]() |
|
|