Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 11:22   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?

Jeg vil ha skøyter, men det er relativt utplukket i butikker og nettbutikker. Spørsmålet er da om jeg passer størrelse 39 i barnestørrelser når jeg bruker 39 til vanlig? Og om jeg burde kjøpe størrelse 40 i skøyter sånn egentlig?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:27   #2
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er barne- og voksenstørrelse 39 det samme?

Høres ut som at det skulle gå greit? Husker ei jeg jobbet med kjøpte barne-Sorel i 38 eller 39, hun brukte det til vanlig. Jeg liker å ha det litt romslig i sånne sko, så mulig jeg hadde kjøpt 40 da. :angel:

Gammel 05-03-09, 11:29   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Norge er barn-, dame- og herrrestørrelser det samme. Jeg har f.eks. Sorel for barn, de kostet det halve av prisen, har en mindre hempe og annen farge på skolissene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:02   #4
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Da satser jeg på barneskøyter. De har i det minste ikke fluffy rosa pels på seg.

Gammel 05-03-09, 12:16   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke i alpinsko.

Gammel 05-03-09, 12:26   #6
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker vanligvis str. 39 i sko selv, og syntes det var rart at min 10-åring nå måtte ha 39 i sine nye Cherrox, da han har en god del mindre føtter enn meg. Så jeg prøvde hans Cherrox, og de var alt for små til meg. Tror barnestørrelsene er mindre i endel sko/støvler.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:35   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

En ting er om størrelsen er det samme, men i mye kan nok støtten og sånne ting være litt annerledes. Nå vet jeg ikke hvordan det er med skøyter, men i allefall med alpinstøvler er de lavere for å være tilpasset en kortere høyde. (Altså, en støvel i barnestr. vil ikke gi nok støtte til en voksen.)

Tror også det var litt sånn med i allefall enkelte joggesko, de er tilpasset barn og gir ikke støtte/demping nok til voksne.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 12:39   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde gå fint. Jeg bruker både barnesko og voksensko i str 36.

Gammel 05-03-09, 16:04   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SMOOTHIE, her.

Jeg bruker vanligvis str. 39 i sko selv, og syntes det var rart at min 10-åring nå måtte ha 39 i sine nye Cherrox, da han har en god del mindre føtter enn meg. Så jeg prøvde hans Cherrox, og de var alt for små til meg. Tror barnestørrelsene er mindre i endel sko/støvler.

Jeg tror det er bare er forskjeller slik det kan være mellom to voksensko i samme størrelse. En ting er at barnesko kan ha ulike mål ellers, ift. vrist, bredde, høyde og slikt fordi en barnefot er litt anderledes. Men størrelsen er i bunn og grunn de samme.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 16:07   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Vi får se da, hvis ikke har jeg fin-fine ubrukte skøyter i størrelse 38 til salgs snart

Gammel 05-03-09, 18:36   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Skøyter er gjerne små i str. Jentungen bruker 39 i sko, men måtte ha 41 i skøyter.

Gammel 05-03-09, 19:04   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Gammel 05-03-09, 19:13   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnesko er ofte smalere. Er det joggesko, så kan også dempingen være mykere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 19:14   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nå har hun herreskøyter da, kanskje det er forskjell. ppmuntrer:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.