|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Off the map.
|
![]() Noen som bruker brødbakemaskin?Jeg har nemlig kjøpt en sånn. Ikke for det vi skal bruke den til hverdags, vi er happy med kjøpt brød, men søndager og mandager er litt stusselige, så vi kjøpte den for å få ferskt brød på de dagene.
![]() |
#2 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Jeg har hørt at brød bakt i brødbakemaskin blir fort tørt, må spises samme dag sies det. Ellers har jeg bare erfaringer med glutenfritt i brødbakemaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Jeg har veldig god erfaring med "matpakkebrød" pakkene som man får på rema i brødbakemaskin. Men det jeg har lagt merke til er at det blir mye mer kompakt i bunnen enn toppen. Derfor er toppen alltid best å spise. Synes og brødet er best første dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Vi baker alt vårt brød i brødbakemaskin. Det blir tørt etter en dag, men vi bruker opp et brød om dagen, så det er ikke noe problem.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Hvis jeg bruker for lite veske opplever jeg at det blir tørt og ryen etter en dag. Når jeg baker grovt brød i maskina bruker jeg passe på at deigen er passe klissent, da holder det seg godt i flere dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?takk skal dere ha for gode tips. Må prøve flere av de. For jeg har ikke lyst til at dette skal bli nok en dings i samlinga i boden som samler støv. (selv om den bare kosta 300 på obs)
![]() |
#7 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Vi har brukt brødbakemaskin nesten daglig i et år nå, og er kjempefornøyd. Det tok litt tid å komme fram til noen gode oppskrifter, og som det sies over her, er det veldig nøye med forholdet mellom vått og tørt. Vi bruker en blanding av sammalt rug, sammalt hvete, havregryn og hvetemel, og det blir fine, saftige brød.
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?hvor mye hvetemel kontra grovt mel?
![]() |
#9 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Dette er dagens:
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Noen som bruker brødbakemaskin?Jeg har brukt brødbakemaskin før i tiden, og det har fungert utmerket, så jeg vil tro at det er oppskriften det kommer an på.
![]() |
|
|