|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Synser, men er det ikke best med litt hard madrass når man har vond rygg?
![]() |
#4 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Jeg er skeptisk selv, Bauche.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Jeg har hatt mye ryggproblemer (flere prolapser og generelt litt trøblete rygg), og jeg har vært superfornøyd med Tempurmadrass. Jeg brukte den som overmadrass, men den var vel 12-15 cm tykk. Jeg var lett som en fjær da jeg kjøpte den for ca. 10 år siden, litt tyngre nå. Men nå har jeg faktisk nettopp kastet den, den var rett og slett utslitt og hadde mistet mye av spensten. I tillegg skapte den litt rot og skjevhet i 180-seng, siden den var i 75 cm bredde ble jeg liggende et nivå høyere enn mannen min. Nå er ryggen min veldig bra, så det går fint uten. Mebn hvis jeg får problemer igjen kommer jeg nok til å kjøpe ny Tempur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?
Min fysioterapeut sa at dette ikke stemmer. Han anbefalte meg en myk madrass. Jeg har forøvrig en vanlig Sultan-madrass og overmadrass fra Ikea, og ligger som en prinsesse.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Jeg tror ikke heller det stemmer at de som har ryggproblem skal ha harde madrasser. Dels er det som flere andre skriver avhengig av vekten din. Det andre som er viktig å tenke på er hvilken sovestilling du pleier å sove i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
Den er hard med en gang når det er kaldt i rommet, men den effekten forsvinner etter få minutter når man har lagt seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Jeg er storfornøyd med min Tempur-overmadrass (har vanlig seng). Jeg har en del stiv rygg, men ikke akkurat vondt. Vondten sitter i hodet og det kommer som regel av stive muskler. Jeg synes det hjelper, men det kan også være psykisk.
![]() |
#11 |
fri
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Jeg elsker tempurputa mi, og kan rett og slett ikke klare meg uten. Tar den gjerne med når jeg skal på tur og har plass i bagasjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Live and let live
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Jeg har vanlig seng med tempur overmadrass og er veldig fornøyd med det. Jeg kjenner veldig stor forskjell når jeg sover andre steder som ikke har tempur.
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vondt i ryggen og fornøyd med Tempur-madrass?Tempurmadrass var av de jeg vurderte da vi skulle investere i en seng god for rygg og bekken. Jeg har hørt at madrassen er litt plundrete i den kalde årstiden, fordi den blir så hard og stiv. Det har jeg erfart med puta, at den er helt steinhard om kvelden på vinterstid og må "varmes opp".
![]() |
#17 |
Live and let live
|
Hvordan er prisen på den i forhold til tempur?
![]() |
#18 |
Ekvilist
|
Litt rimeligere tror jeg? Mener at vi betalte 16 000,- for 2x90 madrasser. Det var et introduksjonstilbud, mulig den er dyrere nå.
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
:ikke lett som en fjær:
![]() |
#20 |
Live and let live
|
Jeg veide vel ca 40 kg når vi kjøpte den.
![]() |
|
|