Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Behagelige bukser med god passform til gutter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-08, 23:21   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Behagelige bukser med god passform til gutter

Sønnen min på fem år er slank men litt kort i beina (Han er ca 110cm lang men drar mer i ryggen enn i beina). Vi sliter litt med å finne bukser som har god passform til han. Jeg kjøper derfor stort sett det jeg kommer over av bukser med strikk både i livet og nede på føttene.

I tillegg er han ekstremt kresen på hva som er komfortabelt nok (Er dette utbredt?). For tiden ønsker han bare å bruke joggebukser, og jeg synes det er litt stusselig i anledninger hvor alle vi andre i familien kler oss litt fint (dvs ikke nødvendigvis pynter oss men kler oss sånn at vi ser bra ut). Joggebukse er greit nok i barnehagen men ikke i alle andre anledninger.

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne finne bukser til han som både er komfortabel og ser ok ut.

Hva slags erfaringer har dere andre med guttene deres? Er dette en utbredt problemstilling? Og ikke minst, har dere tips til merker som har gode bukser av den typen jeg søker... eller må jeg rett og slett finne en modell og velegnet stoff og sy selv (har ikke helt fått den store åpenbaringen på hva slags stoff jeg kan bruke i så fall)?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 23:26   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

H&M har nokre dongeri-joggebukser som er heilt fantastiske. Dei har strekk i livet og nede, men ser elles ut som vanlege jeans.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 23:28   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Har du prøvd de forede buksene fra H&M? Tynt vanlig bomullsstoff utenpå, og noe flanallaktig fòr inni. Justerbar strikk i livet, og strikk (dog ikke stram) nederst i bena. Poden har flere av disse, og de er superbehagelige! De ser ikke ut som joggebukser heller.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 23:33   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Vi har en bukse fra NovaStar som er helt fantastisk. Og så har jeg funnet en bukse på Lindex som er kul å se på og som sitter veldig godt på. Den er med strikk i livet og nederst i beina. Ellers er det litt tykt stoff med svakt firkantmønster på.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 23:38   #5
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Slenger meg med på Alfas anbefaling. Her går det mest i joggebukser, men den buksa godtar de siden den er så myk. (Nå er ikke mine gutter sylslank, så jeg vet ikke om passformen blir bra til din gutt)
Den tåler en god støyt uten å få hull, og den ser mer "ordentlig" ut enn en joggebukse. I tillegg koster den bare 70-80 kroner om jeg ikke tar helt feil.

(Forresten er det helt vanlig at de er kresne på klærne, dessverre)

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:04   #6
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Den buksa har jeg lenge hatt planer om å kjøpe Alfa, men jeg har tilfeldigvis aldri kommet over den i en butikk (har bare sett den på nett).

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:06   #7
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Den buksa har jeg lenge hatt planer om å kjøpe Alfa, men jeg har tilfeldigvis aldri kommet over den i en butikk (har bare sett den på nett).

Nett er bra, så vi har 4 slike bukser

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:16   #8
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nett er bra, så vi har 4 slike bukser

Jeg ser ikke bort fra at vi også kjøper noen stykker av den . Jeg gjør det når jeg finner noe som funker.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:26   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

H&M har nokre dongeri-joggebukser som er heilt fantastiske. Dei har strekk i livet og nede, men ser elles ut som vanlege jeans.

Disse har begge gutta mine, og flere hver seg. Kjempegode, og gode å bevege seg i.
Andre bukser med strikk i livet er jo Nova Star sine, men vet ikke om du liker dem? Vi elsker dem.


Får dem i flere farger.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:26   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.951
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Nå har jeg bare erfaring med jente, men så langt er vi mest fornøyd med buksene fra Mexx og GAP. LilleVenn er ganske tynn og passer f.eks. buksene fra H&M dårlig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:29   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

H&M er uovertruffen i passform og komfort til smale gutter, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:34   #12
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

H&M har nokre dongeri-joggebukser som er heilt fantastiske. Dei har strekk i livet og nede, men ser elles ut som vanlege jeans.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

H&M er uovertruffen i passform og komfort til smale gutter, syns jeg.


Akkurat disse buksene har lillegutt også flere av. Han er ikke smal da, men har stor hoven mage pga litt sykdomsproblematikk og sånt, og denne buksa er altså helt genial
De har også noen andre på H&M som er fine med strikk i livet, sommerbukser tror jeg - skal se om jeg kan finne bilde.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:36   #13
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Selv om sønnen min er slank, er HM buksene stort sett for lange for ham når de er vide nok.

Er han forresten ikke slank når ca 20 kg er fordelt på ca 110 cm?

Nova Star må jeg sjekke opp.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:39   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Hva med "David" fra Lingon&Blåbær?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 00:39   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Jeg fant ikke buksen på nett, men det er en bomullsbukse med strikk-kant øverst, som ser litt ut som om underbuksa stikker ovenfor. Også er det oppbrettbare bein, som kan reguleres etter behov. Altså fra H&M

Jeg har også kjøpt etpar bukser jeg er fornøyd med fra http://www.trendybaby.no
Der er det godt utvalg av strikk-oppe-og-nede-bukser


Sist redigert av m^2 : 28-12-08 kl 01:31.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 01:36   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.719
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

H&M buksene er veldig gode og til å anbefale. Polarn & Pyret har også lignende bukser med strikk i livet og nede, veldig gode de også, dog noe dyrere enn H&M sine.

Ellers bruker vi H&M (regular), litt Gap og noen Nextbukser, de to sistnevnte er ikke å få tak i her i Norge da .

Storebror er lang og slank, så der har jeg slitt veldig med å finne bukser, han ender som regel opp med noe slim modellgreier fra H&M, Lindex og Kappahl.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 08:51   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Selv om sønnen min er slank, er HM buksene stort sett for lange for ham når de er vide nok.

Er han forresten ikke slank når ca 20 kg er fordelt på ca 110 cm?

Nova Star må jeg sjekke opp.

Om H&M er for lange, så gjør jo ikke det så mye, for de har strikk nederst også, så de skrukker seg bare. Han slipper å gå og tråkke i dem.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:09   #18
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Nova Star er de beste buksene som finnes. Sånn er det med den saken. Vi har disse:









Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:37   #19
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Hvordan funker det med de lange strikkene i livet, Skremmern?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 09:37   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.990
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Behagelige bukser med god passform til gutter

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Sønnen min på fem år er slank men litt kort i beina (Han er ca 110cm lang men drar mer i ryggen enn i beina). Vi sliter litt med å finne bukser som har god passform til han. Jeg kjøper derfor stort sett det jeg kommer over av bukser med strikk både i livet og nede på føttene.

I tillegg er han ekstremt kresen på hva som er komfortabelt nok (Er dette utbredt?). For tiden ønsker han bare å bruke joggebukser, og jeg synes det er litt stusselig i anledninger hvor alle vi andre i familien kler oss litt fint (dvs ikke nødvendigvis pynter oss men kler oss sånn at vi ser bra ut). Joggebukse er greit nok i barnehagen men ikke i alle andre anledninger.

Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne finne bukser til han som både er komfortabel og ser ok ut.

Hva slags erfaringer har dere andre med guttene deres? Er dette en utbredt problemstilling? Og ikke minst, har dere tips til merker som har gode bukser av den typen jeg søker... eller må jeg rett og slett finne en modell og velegnet stoff og sy selv (har ikke helt fått den store åpenbaringen på hva slags stoff jeg kan bruke i så fall)?

Vi har nøyaktig samme problem, bortsett fra at han går i det vi finner fram til ham. Han blir fem i mars, er 106 cm, kort i beina, lang i ryggen og veldig tynn. De beste buksene har jeg funnet på Exit /Name It. De er veldig smale.

I barnehagen (han skal i utebarnehage etter jul) skal han fra nå av gå i Janus sine ulljoggebukser (er det Prinseull? Husker ikke.) De er ikke så pene, men i barnehagen er de varme og komfortable. Hjemme går han som sagt i Exitbukser. Vi har også noen arvede bukser fra Peanuts som er smale og myke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no