Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 10:32   #1
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Kul

Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Kan man stryke på ull? Jeg prøvde å stryke på ullbuksa til Elias,men navnelappen bare datt av? Jeg turte ikke å stryke på med mer enn svakeste varmen.

Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:34   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Jeg bruker stryk-på-lapper fra Merkmester. Jernet på vanlig varme, det fungerer fint, men sett merket på langs av strikkingen, spesielt på vrangbord.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:38   #3
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Har, som allium, brukt strykemerkene fra Merkmester. Strykes på ullsokker, bukser, gensre, votter, luer osv - noen har sittet på i 5-6 år, så jeg er fornøyd med dem.
Er litt kjedelig å stryke på, men...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:40   #4
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Da får jeg prøve med vanlig varme, tusen takk for svar :takk:

Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:43   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.404
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Jeg bruker sånne vevde navnelapper festet med Taggit. (Taggit er en slags festepin-dings...)

Begge deler har jeg bestilt herfra: http://www.sabo.no/

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:47   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg bruker sånne vevde navnelapper festet med Taggit. (Taggit er en slags festepin-dings...)

Begge deler har jeg bestilt herfra: http://www.sabo.no/

Taggits, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:49   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Jeg bruker navnelappene fra askeladden. Den smelter liksom litt inne stoffet og sitter som støpt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:05   #8
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Jeg har slike 'handmade by'-merkelapper som jeg syr inn i nakken. Guttene har samme etternavn som meg, så barnehagene skjønner hvem de er sine.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:08   #9
Camilla82
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 148
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg bruker sånne vevde navnelapper festet med Taggit. (Taggit er en slags festepin-dings...)

Begge deler har jeg bestilt herfra: http://www.sabo.no/

Jeg kommer nok til å bestille det, har aldri hørt om det før men de virket jo supre da

__________________
Gullgutta 05 og 08
Camilla82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:44   #10
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Liker ikke Taggit'sene, jeg...
Jobber i barnehagen, og finner sånne fester overalt - også inni munnen på småungene...

Men disse vevede navnemerkene er sterke - jeg har også sydd de fast som hemper i noen klær

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:13   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg bruker sånne vevde navnelapper festet med Taggit. (Taggit er en slags festepin-dings...)

Begge deler har jeg bestilt herfra: http://www.sabo.no/

Slike bruker vi også, på nesten alt av utstyr ungene har i barnehagen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 12:15   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Taggit, påsydde, vevde merkelapper, eller som et år der vi bare festet en rød tråd (knøt den fast) i alt ulltøy, ingen andre hadde det.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 21:24   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Stryker på lapp.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 00:55   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg bruker navnelappene fra askeladden. Den smelter liksom litt inne stoffet og sitter som støpt.

De bruker vi også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:25   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Smeltelappene fra askeladden sitter ihvertfall dønn.

  Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:26   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Jeg merker ingenting.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:26   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.917
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg bruker sånne vevde navnelapper festet med Taggit. (Taggit er en slags festepin-dings...)

Begge deler har jeg bestilt herfra: http://www.sabo.no/

Vi også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:45   #18
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

På sist strikkede bukse klippet jeg av vaskelappen på en av genserne mine, sydde den fast på innsiden bak (under vrangborden i livet) og klistret navnelapp på den.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 18:32   #19
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Har kjøpt hvitt, vevd bånd som jeg har skrevet på med tøymerketusj og so jeg har sydd fast såvidt.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 18:35   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan merker dere hjemmestrikka ulltøy?

Jeg ba svigermor strikke initialer i vrangborden, men det ble hele navnet...

Ellers likte jeg ikke tagit så godt, de selvklistrende lappene er enklere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no