Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdagsdilemma (22.12)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 23:35   #1
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg sliter med å finne ut hvordan vi best avvikler bursdagsfeiringen, kan dere hjelpe med litt sparring?
Han er født 22.12. Feiring den ettermiddagen utgår nok fordi vi skal ha mini-jul med nær familie som vi ikke får feiret jul med.

Lærlingen leker med alle i avdelingen, og har gode venner på tvers av aldersgrupper og kjønn. De er 18 stk totalt, og det er litt for mange til at Lærlingens far takler å ha alle hjem til oss. Jeg vurderer derfor å enten be alle guttene hjem til oss torsdag 18.12, eller å be alle i avdelingen hjem til oss på dagtid 22.12. Det siste hadde vært greit på mange måter, de er passelig antall barn den dagen pga alle fridagene, og de fleste av de han gjerne vil ha er der.

Barnehagen synes det er koselig i så fall, men jeg lurer på om det kan bli litt dumt. Hvis de skal komme i barnehagetiden synes jeg det blir viktig å si fra at gave ikke er obligatorisk, men de vil kanskje føle seg presset likevel. Og sier jeg at det ikke skal gis gaver i det hele tatt vil nok Lærlingen bli litt skuffet.

I tillegg skulle jeg egentlig funnet rom for å invitere de små vennene utenfor barnehagen også.

Normalt ville jeg hivd meg over muligheten til å arrangere en stor fest eller flere små, men
- jeg har nettopp kommet meg tilbake i 100% jobb etter lang sykemeldingsperiode og sliter litt med det
- Lærlingens far vil gjerne være med å ordne bursdag, men friker ut av relativt lite stress ( )
- det er jul og Lærlingen og jeg skal også rekke å forberede jula inkl hyttetur med avreise 23.12

Whattodo?


Sist redigert av Balanse : 08-12-08 kl 23:43.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:38   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Hva med å feire helgen før? Altså lørdag 20. eller søndag 21.?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:39   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Hvorfor kan dere ikke feire i barnehagen?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:41   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hva med å feire helgen før? Altså lørdag 20. eller søndag 21.?

Det er jo også alternative datoer, men det er samme problemene ift hvem skal man be (og at en del i barnehagen allerede har reist vekk på ferie). I tillegg tenker jeg at kanskje det er mer pes for foreldrene, som ellers ville ordnet "barnevakt" for litt mer enn 2 timer eller eventuelt tatt med ungene på juleaktiviteter, julehandel eller hvavetjeg?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:42   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Å invitere dem hjem til førjulskos i bhg-tiden er jo veldig fint. Da har du med gratis voksenhjelp også. Det er flere i vår barnehage som har gjort det, og det har vært populært blant barna.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 23:42   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Vi kan selvsagt feire i barnehagen også. (Damn you crazy women for suggesting even more alternatives).

Samme problemet ift pakker, da. Det er ikke noe problem å ha barnehagen hjem på dagen hans heller da, og muligens litt mer "spesielt" for ham og de som ikke har vært hjemme hos oss før.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:05   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Å invitere dem hjem til førjulskos i bhg-tiden er jo veldig fint. Da har du med gratis voksenhjelp også. Det er flere i vår barnehage som har gjort det, og det har vært populært blant barna.

Hvordan har de formidlet invitasjonene? Var det "pakkefritt"?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:07   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Be guttene hjem den 18.12, ser ingen grunn til å be hele avdelingen med 18 unger.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:11   #9
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Blir han veldig skuffet over å måtte vente til over jul da? Evt ha et lite selskap på dagen. Grøtfest med noen få eller noe, og festen etter jul.

Husker flere hadde det da jeg var liten. Selv måtte jeg vente en eller to uker, da bursdagen min alltid er i vinterferien. Det funker det også altså.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:11   #10
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Be guttene hjem den 18.12, ser ingen grunn til å be hele avdelingen med 18 unger.

De er bare 11 stk 22.12, og som sagt leker han nesten like mye med en del av jentene. :vanskelig:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:13   #11
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Blir han veldig skuffet over å måtte vente til over jul da? Evt ha et lite selskap på dagen. Grøtfest med noen få eller noe, og festen etter jul.

Husker flere hadde det da jeg var liten. Selv måtte jeg alltid vente en eller to uker, da bursdagen min alltid er i vinterferien. Det funker det også altså.

Det funker sikkert det også, kanskje jeg skal innføre det fra neste år. Men i år er vi kanskje bortreist til over nyttår, og det blir litt rart å ha bursdagsfest i feil år, samt at han gleder seg noe helt ekstremt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:13   #12
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg ser at jeg er vanskelig, altså!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:15   #13
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Det funker sikkert det også, kanskje jeg skal innføre det fra neste år. Men i år er vi kanskje bortreist til over nyttår, og det blir litt rart å ha bursdagsfest i feil år, samt at han gleder seg noe helt ekstremt.

Ja, da måtte han jo ha ventet til over nyttår, men da er jo alle vennene hans hjemme hvertfall. Dere kan jo snakke med ham og vri det dit hen at det blir to feiringer. En liten en på dagen, og en litt senere når alle vennene er hjemme.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:17   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.522
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg hadde feiret 18. om ettermiddagen. Hadde nok ikke bedt hele avdelingen,men noen og hatt felles bursdag med andre venner utenfra barnehagen.

(Jeg hadde to bursdagsbarn forrige uke, men ikke samme dag og 10 års aldersforskjell.Hun på 21 har endelig skjønnt at bursdager er oppskrytt)

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:29   #15
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Blir pjokken veldig misfornøyd hvis det blir en eksplisitt pakkefri bursdag? Hvis ikke, ville jeg skrevet uttrykkelig på invitasjonen at det ikke er meningen at gjestene skal ha med seg gaver. Synes formiddagsbursdag høres veldig koselig ut, og er pro å unngå kunstige inndelinger a la gutter/jenter hvis man har muligheten til å være mer inkluderende.

Det er mitt eurekasvar.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:32   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Jeg gir gaver til unger selv om bursdagen er i barnehagen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:37   #17
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Ikke hvis du blir bedt om å la være vel?

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:38   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Ikke hvis du blir bedt om å la være vel?

Det spørs hvorfor jeg blir bedt om å la vær.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:40   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Underlig så lite samstemte dere var i dag. Høres jeg altfor bitter ut hvis jeg sier ?

Karima, han blir definitivt veldig skuffet. Jeg sliter med å være etisk mamma og skuffe ham der, han går allerede glipp av så mye mer også i tilknytning til bursdagen sin.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 00:40   #20
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bursdagsdilemma (22.12)

Det får du ikke vite.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no