|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Jeg trenger tips til bøker som egner seg til selvlesing for seksåringen som akkurat har lært å lese selv. Vi har jo hyllene fulle av bøker fra den gang hun var to–tre år gammel, men jeg ønsker altså anbefalinger av bøker for litt større barn, men altså med veldig enkel tekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Hva med leseløveserien? Den er vel beregna på unger som nettopp har lært å lese sjøl. Finnes noen bøker med bare blokkbokstaver også.
![]() |
#3 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Leseløveserien er bra, noen av bøkene kommer med store bokstaver. Otto Monster har vært veldig populær her i huset.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Leseløven-bøkene er veldig ok. :jepp:
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Noe av det som fenget sønnen min mest og som fremdeles er det mest fengende av alt å lese er Donald Duck. Setningene er som oftest korte og enkle. Han er storforbruker av Donaldblader og Donaldpocket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Jeg syns leseløvene har for mye tekst på hver side. Hun blir demotivert av å se en så diger side med all den teksten på.
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Er du sikker på at dere har valgt en leseløve-bok som er på riktig nivå?
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Jeg tror også hun akkurat på dette stadiet trenger noe i retning av to avsnitt pr. side, eller deromkring, men jeg skal se på Leseløvebøkene. Takk for tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Jeg deler oppfatningen om at Leseløve-bøkene har for mye tekst og virker litt for uoverkommelige å sette i gang med, i alle fall for noen som så nylig har lært å lese selv. Det er sikkert mye psykologisk, altså; Poden syntes en side med tekst så for mye og slitsomt ut, og ble dermed ikke motivert til å lese, og ikke var det bilder eller annet som i utgangspunktet virket interessant for ham.
![]() |
#12 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Min første leseløve, er det noen av dem som heter. Det er verdt ei googling, i hvert fall.
![]() |
#13 |
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)"Prinsessen på fjerten" er en veldig morsom bok. Den består av vers og har derfor ikke så mange ord på hver side som mange andre Leseløver. Kan anbefales.
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)
Enig med snipa.
![]() |
#15 |
Kald på føttene
|
Sjiraff begynner med g, du liksom.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Jeg har vurdert å kjøpe hele bokstavserien til læreverket Safari, men det blir nok ikke til det.
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)Men denne pakken var billigere. Syns det ikke var med bilde slik at jeg kunne gjenkjent serien fra det skole har. :vurdere:
![]() |
|
|