Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen er reddet!

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-08, 10:56   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Julen er reddet!

Det blir jul i år likevel.

I år er julaften hos Svigers. 20 stykker, hvorav 7 barn under syv år. (To av dem babyer under året.) Alle dyttes inn i en liten stue sammen med en stk diger kalkun, et fjell av gaver, og alle konkurerer om å rope/prate/synge/skrike høyest. I tillegg er svigerinne, som holder julaften i år, allergisk mot stuetemperaturer under 25 grader. Jeg har et solid spekklag og trives best med temper rundt 20-21, så 25 grader + 20 personer + syttitusen stearinlys = varm og amper Fibi. Svigermor blir også så stressa når ting blir rotete, at hun blir sur og gretten, og er nesten ikke til å være i hus med. Slik er hun hele julaften fra hun står opp, og til alle gaver er åpnet, og barna er i seng. Ikke ser de Askepott eller Disney heller. Not my idea of a fun christmas.

Det som har "holdt meg opp" har vært tanken på førstedag hos foreldrene mine. Vi sparer pakkene fra min del av familien, og åpner dem hos mamma og pappa førstedag. (Stor svigerfamilie med gavegalskap. Det blir et helvetes ståk, en ugudelig stor haug med gaver, og vi sitter og pakker opp i tre-fire timer. Alle på en gang. Jo færre, jo bedre, i den situasjonen.) Planen var å overnatte hos foreldrene mine fra lille julaften til julaften, og fra første- til andredag. Ro og fred, og en stille oase i alt ståket. Men, så viser det seg at min kjære søster skal feire jul med sine svigerser for første gang i år. I Spania. Mine foreldre ble også inviterte til Spania sammen med et vennepar, og vurderte å dra. Det ville da betydd at alt som er jul for meg, ville gått i dass. Det hadde blitt et styr uten like hos svigers, og førstedag hjemme alene. Ingen mamma, ingen pappa, og ingen julestemning for mitt vedkommende. Jeg så med gru frem mot jul, og gledet meg i grunnen mer til nyttårsaften. (Får besøk av Isetfamilien og Krystallklartfamilien.)

Men i går ringte mamma. De blir hjemme! På julaften blir det bare de to, stille og rolig, og så tar vi gaver og alt på førstedag. Så i år får jeg TO julaftener!

NÅ kan jeg begynne å glede meg til jul.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.