|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
På farten igjen
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetEr det noen som fortoller selv det dere kjøper via internett fra utlandet?
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetGå inn på www.toll.no.
![]() |
#3 |
På farten igjen
![]() |
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandet
Hei Mams - og takk for svar. Jeg har vært på www.toll.no, og pratet med de. Der sier de jeg må ta kontakt med Posten, og Posten sier jeg må ta kontakt med Tollvesenet. Så jeg føler jeg går litt i sirkel uten at noen egentlig kan (vil?) gi meg noe svar
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetJeg skal på tollkurs neste uke og kan jo spørre der.
![]() |
#5 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetDu kan gi beskjed til Posten at du ikke ønsker at de fortoller for deg. De liker det ikke, kommer sikkert til å ignorere den, prøve seg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
På farten igjen
![]() |
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetTakk for svar. Så utrolig sleipt av Posten! Hvis jeg ønsker å fortolle selv må jeg likevel betale samme beløp til Posten som jeg hadde måttet dersom de gjorde det for meg? Enten 99 kr for forenklet tollbehandling eller 99 kr for egen fortolling.
![]() |
#7 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetbliver alle varer som man køber i udenlandske netbutikker fortoldet automatisk? eller er der random check? ved at i danmark er man egentlig bare uheldig hvis tolden finder din pakke og tilbagebeholder den.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Fortolling av varer kjøpt på internett fra utlandetDersom nettbutikken skriver riktig sum utenpå pakken blir det som regel fortollet, ja, de er ganske strenge på det. Grensen er også latterlig lav, 200 kroner på ting man kjøper selv og 1000 kroner (?) på gaver. Du kan lese mer på www.toll.no.
![]() |
Emneord |
fortollling, internett, kjøp, utlandet |
|
|