|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BarnebursdagStorebror blir straks 4 år og skal ha sitt første bursdagsselskap med barn fra barnehagen. Han har nettopp begynt på ny avdeling og vi tenkte det ville være en fin måte å bli kjent med de andre barna på. De er 16 barn så vi skal bruke felleslokalet i blokken vår. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gal kattedame
|
Sv: BarnebursdagSuper mat dere har planlagt, men viktig å sjekke om det er noen allergikere som kommer og da evt. lage noen snurrer uten f.eks ost. Om det skal brukes pølse i så sjekk om noen er muslimer eller adventister.
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnebursdagVi hadde 4-årsdag i helgen, og vi hadde ikke noe organisert leking utenom fisking av godteposer. Tiden gikk så fort, så vi hadde ikke fått tid til det heller.
|
|
|
#4 |
|
Sv: Barnebursdag
Takk for tips. Jeg tror ikke det er noen muslimer på avdelingen, men skal forhøre meg om allergikere. Jeg tenkte litt på gele, men innbiller meg at det blir mye gris og søl? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ok, jeg tenkte at det sikkert holder med mest frilek, men vi har jo ikke noe leker nede i felleslokalet, holder det da at de leker med tingene som Storebror får i gave? Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å invitere med foreldrene, men vi kan jo godt åpne for at de som vil være der kan få lov til det. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnebursdagJeg er enig i at det blir mye med både boller og muffins. Det går ikke så veldig mye kake. Hos oss har det vært veldig populært med chips skruer og ringer. Jeg forsøker å passe på at det blir litt salt også så de ikke blir kvalm av alt det søte |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kanskje vi kan bytte ut bollene med gele og chips/skruer da? Jeg er enig i at det er godt med litt salt når det er mye søtt på bordet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har alltid hatt brus i kopper med lokk og sugerør og hatt eplejuice til de som ikke liker brus. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: BarnebursdagBallonger kan vi ordne. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
superbruker
|
Sv: BarnebursdagJeg pleier å lage gelen i engangsglass eller plastikkglass. Da ha man ferdige porsjoner og bare heller litt vaniljesaus på for de som vil ha det. Mye enklere enn å dele ut på tallerken. Engangskopper med lokk og sugerør er veldig lettvint. Da er det lett å skrive navnet på koppene og det blir mindre søl. 2 timer pleier å være mer enn lenge nok.
|
|
|
#12 |
|
trenger lading
|
Sv: BarnebursdagPizza-snurrer er fin mat!
|
|
![]() |
|
|