Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekonserter/-forestillinger?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-08, 20:31   #1
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Julekonserter/-forestillinger?

Det er jo veldig mange konserter og teaterforestillinger overalt før jul. Vi er ikke så veldig flinkle til å benytte oss av sånt ellers i året, men før jul synes jeg det er veldig koselig med både teater og konserter. Har dere noen faste tradisjoner - noe dere bare må ha med dere før jul?

I år skal jentene og jeg på konsert med Malin & Celine. Begge er jo jentenes store helter, så det blir nok veldig populært . Dessuten skal hele familien på DDEs julekonsert. Nå er vel ikke mannnen og jeg blandt de største DDE-fansene, men jeg tror det kan bli bra likevel. Vi drar sammen med en nabofamilie og lager litt "julebord for barna" samtidig ved at vi går ut og spiser først

Ellers så er Nidaros Guttekors årlige konsert i Nidarosdomen min favoritt. Vakker kirke, guttekoret og Arve Tellefsen - det er julestemning det!

Gammel 15-11-08, 20:33   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekonserter/-forestillinger?

Vi har ikke noe fast, men finner alltids noe.

I år blir det teater; "Fru Pigalopp".

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:14   #3
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Dessuten skal hele familien på DDEs julekonsert.

Er ikke DDEs julekonserter avlyst da?
Jeg er ingen DDE fan og har ikke peiling altså, men de sa noe om dette på kulturnyhetene på radioen her om dagen..

Vi skal på Teskjekjerringas jul i slutten av november. Det tror jeg blir veldig koselig. Ellers ingen spesielle planer for julekonserter/- forestillinger.

Gammel 15-11-08, 21:34   #4
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi har brukt å vært på "Bynes-guttan" sin forestilling med Julestemning
Det er ei forestilling som kun går i Trondheim, og den er kjempekoslig til små barn

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:40   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har akkurat bestillt billetter til Putti Plutti Pott, i Grieghallen nå. Tror det blir fint.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:49   #6
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Vi har brukt å vært på "Bynes-guttan" sin forestilling med Julestemning
Det er ei forestilling som kun går i Trondheim, og den er kjempekoslig til små barn

Den har vi sett flere ganger - stor stas når jentene var mindre!

Gammel 15-11-08, 21:51   #7
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Den har vi sett flere ganger - stor stas når jentene var mindre!

Veldig koslig forestilling..
Våre to minste er litt for små enda, men var mange ganger med storesøster
Neste år tenker jeg vi er tilbake igjen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:53   #8
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har sett Putti Plutti Pott maaaaange ganger, og mellomsøster har danset i Nøtteknekkeren 4 år på rad, så da har vi sett den også.

I fjor så jeg, mannen og lillesøster Jul på Månetoppen på Hålogaland teater, og jeg tror jeg og jentene skal se det i år også.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:53   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal se Plutti Putti Pott i morgen.
Videre blir det Julestemning
og tur på Voll julegård.

DDE ble avlyst alle steder, minus i Olavshallen.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:55   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi startet med noe slikt ifjor. Ingen faste tradisjoner, men teater prøver vi få til. Ifjor var vi på Ruffen. I år skal vi på Jul i blåfjell, og er det populært blir det nok en tradisjon. Barnehagen skal på Snekker Andersen og julenissen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:57   #11
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal også på Celine og Malin, Lillemor skal få det i julegave. Ellers så blir det Jul i Prøysenland på teateret. Voll Julegård var en god idé, Karamell, det må vi prøve å få til vi også. Er det åpent hver søndag?

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:00   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi skal se Plutti Putti Pott i morgen.
Videre blir det Julestemning
og tur på Voll julegård.

DDE ble avlyst alle steder, minus i Olavshallen.

Voll Julegård hørtes spennende ut! Det er jo nesten i nabolaget. Veldig lenge siden vi har vært innom der nå - kanskje jeg må sjekke litt nærmere...

Gammel 15-11-08, 22:04   #13
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ikke vært så mye de siste årene, men de to eldste har sett Plutti pott et par ganger. Får ikke til i år, men har tenkt å ta med iallefall minsten neste år.
Foreldrene mine har bursdag nå i november, og fikk/får billetter til julekonsert i Fjellhallen. Kanskje en god ide til en videre tradisjon (enkel bursdagsgave, som de setter mer pris på enn "ting").

De to eldste skal ha gjestopptreden (de eldste i koret deres) når Oslo barneteater skal sette opp "Jul i Skomakergata" her. De synger og synger for å lære utenat. Så jeg har bestilt billetter til meg og minsten. Blir kanskje mest moro for meg...

Gammel 15-11-08, 22:06   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Standard

Ja - vi skal jo selvsagt på julekonsert med korpset til eldstejenta også . Tett program i desember ja!

Gammel 15-11-08, 22:11   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selma og Noba: Man må kjøpe billetter og de var ganske utsolgte.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 22:17   #16
Selma
blid

Selma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Selma og Noba: Man må kjøpe billetter og de var ganske utsolgte.

Når jeg tenker meg om, så var kanskje minstemor der med barnehagen i fjor.

Takk for tipset, uansett!

Gammel 16-11-08, 01:10   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært på Plutti noen ganger nå og synes det er en hyggelig tradisjon.
Får se om det blir i år også.

Ellers skal vi på Penthouse Playboys vrikker julen inn og håper at det kan bli en tradisjon for oss voksne.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 08:26   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Fillern, jeg har glemt Julevoll i år.

Ellers så synes jeg det er kjempekoselig på Sverresborg på søndagene i desember. 1 søndag i advent er det stappfullt, med juletretenning osv, men det er også koselig de andre søndagene.

For de som er medlem er det rabatt den 1. søndagen men gratis de andre. Vi skal helt sikkert minst en av dem og treffes gjerne.

Vi starter neste helg med Jul i skomakergata, så er det Julestemning den 17 (tror jeg). Må vel også kjøpe biletter til Jul i Prøysenland.

Mazungen var av en eller annen grunn ikke så interessert i Malin/ Celine så da kjøpte jeg det ikke til henne.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 08:59   #19
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på Jul i Blåfjell i fjor, som var så storveis at vi skal dit i år også. Ellers er det Snekker Andersen og muligens en forestilling til dersom vi rekker. Det er ikke noe på voksenprogrammet i år.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 09:24   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hva som går her i Sandnes/Stavanger i år. Er det noe sted jeg kan se på nettet? En oversikt? Kunne tenke meg å ta med eldste på noe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.