Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-08, 19:56   #1
Thalia
Nysgjerrig
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 75
Thalia er litt kulThalia er litt kul
Standard

Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Ja, tittelen sier egentlig det meste. Jeg lurer på hvor lange alpinski jeg skal kjøpe til femåringen, som er ca 111 cm lang. Jeg har fått tilbud om å kjøpe et par som er 107 cm lange. Blir det for langt?

Femåringen er forvørig helt fersk på alpinski, har aldri stått på slike ski før, men er en reser på langrenn. Langrenn har hun gått siden hun var to år gammel, deriblant en sesong på skiskole. Så litt skivant er hun.

Er det noen som har erfaring og som har noen formening om hvorvidt 107 cm lange ski blir for langt?

__________________
Tvang er frihetens forstandige fetter.
Thalia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:03   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Ville kjøpt de 1 meter lange hvis hun aldri har stått før. Det kan virkelig ta motivasjonen fra en stakkar om skiene er for lange, da er det bedre om de er litt for korte. Dette gjelder alpint og ikke langrenn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:03   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.854
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Det tror jeg blir for langt, jeg tror ikke de bør være særlig lengre enn til skuldrene.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:06   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.049
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

De blir for lange.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:08   #5
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

107 cm blir for langt. Mener at anbefalingen for nybegynnere (barn) er 10-20 cm kortere enn kroppslengden. Det er bedre med for korte enn for lange ski.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:28   #6
Thalia
Nysgjerrig
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 75
Thalia er litt kulThalia er litt kul
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Tusen millioner takk for svar.

Hva skulle jeg gjort uten dere? Det lurer jeg på både titt og ofte, når jeg sitter her på FP og søker etter råd om alt mellom himmel og jord.

__________________
Tvang er frihetens forstandige fetter.
Thalia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 20:33   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Alt for lange. Frøkna fikk 97 cm ski da hun var 5,5 år, og hun bruker dem fortsatt. Hun er ca. 120 cm nå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:19   #8
miaogbell
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
miaogbell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lange alpinski til et barn som er 111 cm lang?

Min datter er en høy 3 1/2 åring og vi har lånt et par ski av en nabo som vi kan kjøpe, de er 90 cm og rekker henne til midt på haken, er dette for langt? Jeg vil ikke drepe den første gangen hun prøver med vanskelige ski. Hva tror dere?

miaogbell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no