Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skuffet over Janus-ull ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 09:55   #1
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Skuffet over Janus-ull ...

Flere med samme oppfatning eller opplevelser som meg

Jeg har alltid brukt Tom & Trine ull til Storebror, og etter ett par års bruk har det selvfølgelig blitt litt hullete her og der. Men da er det jo vasket utallige ganger, og herjet i..
I fjor fikk storebror og lillesøster hver sitt sett med Janus ull. Ble brukt bare etter jul.. Når vi tok i bruk ullen igjen nå ser jeg at Storebror har det hullet på kneet, og i dag ser jeg at lillesøster som har brukt sitt sett 3-4 ganger også har hull på kneet..
Er kvaliteten på Janus såå dårlig at den ikke tåler barn som kryper litt rundt på gulvet??? Det koster jo mellom kr 350-400 pr sett, og da bør det jo tåle å bli brukt

Har i frustrasjon sendt mail til janus...

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 09:57   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Vi hadde én Janusbody og flere T&T bodyer. Farget de samtidig og da de kom ut av vaskemaskinen oppdaget jeg en hel haug med hull på Janusbodyen. Fra nå av skal vi holde oss til T&T.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:05   #3
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.588
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Vi har Janus ull, og etter tre dagers bruk (hun får ny ull på seg hver dag, så tre gangers bruk) så var det masse hull ved knappene på bodyen. Den sitter nesten ikke sammen lenger!
Ble kjempeskuffa, så her blir det ikke Janus neste år.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:07   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Da kan jeg tipse dere om Krokofanten.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:08   #5
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Jeg har brukt mye Janus de siste fire årene og har kun fått hull en eneste gang, på en ganske tynn ullstrømpebukse.

Min fireåring er ganske aktiv, men har altså ikke fått hull på prinsesseulla si.

Snusken på 10 mnd går også en del i Janus, og har heller ingen hull - enda han krabber mye.


Så jeg er fornøyd med Janus.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:09   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Jeg fikk mye hull i Janus-tøyet før, da jeg ikke hadde skjønt poenget med Milo.

Nå synes jeg det holder bra nok. Men jeg ser på det jeg har til meg selv at det er ikke topp-kvalitet. Devold, Calida og Smartwool er mye bedre.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:10   #7
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg har brukt mye Janus de siste fire årene og har kun fått hull en eneste gang, på en ganske tynn ullstrømpebukse.

Min fireåring er ganske aktiv, men har altså ikke fått hull på prinsesseulla si.

Snusken på 10 mnd går også en del i Janus, og har heller ingen hull - enda han krabber mye.


Så jeg er fornøyd med Janus.

Det er prinsesseull snuppa her også har

Godt at noen er heldige da

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:11   #8
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg fikk mye hull i Janus-tøyet før, da jeg ikke hadde skjønt poenget med Milo.

Her vaskes også ALT ulltøy på 30 gr med milo, og ingen skyllemiddel

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:12   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Vi har også fått en del småhull. Hvor får man kjøpt Tom og Trine?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:15   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Vi har også fått en del småhull. Hvor får man kjøpt Tom og Trine?

Sparkjøp.
Tom og Trine er mer "ru" i overflaten enn annet ulltøy, så mine reagerer litt på det.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:15   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull ...

Jeg er litt usikker på dette med ull. Jeg lurer på om det kan avhenge av kvaliteten på ullen (vi mennesker har jo også ulik kvalitet på håret vårt). For vi har hatt nøstebarn som er skikkelig slitesterkt og godt, og så har vi hatt nøstebarn som har gått hull i for ingenting. Og så har vi hatt Janus som har vært veldig bra, og Janus som har gått hull på (men det var stort sett det året storebror var fire år. Da krøp han mye tror jeg, og han fikk hull på knærne på stillongsene hver tredje uke ...
Tom og Trine har vi ikke fått hull på som jeg kan huske, men vi har ikke hatt så mye av det heller, så det kan jo virke inn?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:18   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull ...

Jeg er mer fornøyd med Tom og Trine, de holder lenge etter mye vask, er tynne og behagelige og klør ikke. Janusull har jeg vært varierende fornøyd med.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:21   #13
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull ...

Vi har ikke fått hull i noe av vårt ultøy. Har både Janus, Tom og Trine, Devold og noe som er kjøpt på Europris.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:21   #14
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull ...

Jøss, den erfaringen har aldri vi hatt! Ruskesara har hatt Janusull (og Nøstebarn) siden hun ble født og alle hennes sett har vært mye brukt, mye vasket og aldri blitt hullete som dere beskriver. Kanskje dere har fått ett dårlig parti?

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:22   #15
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.588
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull...

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Her vaskes også ALT ulltøy på 30 gr med milo, og ingen skyllemiddel

Jeg bruker også bare Milo, uten skyllemiddel. Vasker på 40 gr, for her blir ikke ulla ren bare 30 gr pga grøtflekker osv. Men likevel ble det hull etter bare etpar vask.
Enda vi har skånsomt ull-/håndvask program med ullvugge.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:23   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skuffet over Janus-ull ...

Absolutt all ull her som er naturfarget ser etterhvert ut som det er skittent hele tiden, pga misfarging. Ufattelig irriterende.
Noen som har farget ullen? Eller bare gir dere bæng og bruker?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:23   #17
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Skuffet over Janus ull ...

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

Jøss, den erfaringen har aldri vi hatt! Ruskesara har hatt Janusull (og Nøstebarn) siden hun ble født og alle hennes sett har vært mye brukt, mye vasket og aldri blitt hullete som dere beskriver. Kanskje dere har fått ett dårlig parti?

Har hørt veldig mye bra om Janus, og derfor ønsket vi barna det til jul i fjor..
Men kan ikke si annet enn at skuffelsen er stor, så håper det bare er ett dårlig parti.. Spent på om de svarer på mailen min da

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:25   #18
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skuffet over Janus-ull ...

Eldstemann vokste nærmest opp i TogT og jeg synes ikke kvaliteten var så mye å skryte av. De raknet veldig lett i sømmene, men var greit ulltøy å ha som supplement så jeg kan sikkert finne på å kjøpe det igjen. TogT er også lite elastisk og virker ikke like myk og behagelig som mye annen ull.

Jeg har også fått hull på janusbody etter kun et par gangers bruk og da var det snakk om en body til en 4-5 mnd gammel baby, som ikke sliter på klærne, som større unger.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:26   #19
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skuffet over Janus-ull ...

Har ikke så mye janus, men har et par bodyer. Den nyeste begynner det å bli hull ved den ene knappen, og det er kun to ganger i maskina (med milo ja).

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Da kan jeg tipse dere om Krokofanten.

Det er da sikkert ikke noe bedre siden det er janus som produserer krokofanten sitt tøy.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 10:27   #20
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.704
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skuffet over Janus-ull ...

Så rart. Vi har hatt masse Janus de siste 3 årene og aldri opplevd dette.
Har hatt Prinseull og regnbueull, vasket på ullprogram med Milo.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no