|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Live and let live
|
![]() Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?Hva ser du for deg når du hører ordet slanking? Jeg tror kanskje dette kan være et veldig unyansert ord som inneholder alt fra å ikke spise snop, via ketogen kost, til å sulte seg.
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?For meg så er slanking en eller form for "kur" man gjør, et kort- eller litt mer langvarig stunt for å gå ned i vekt uten at det gir en varig endring i vaner, være seg Grete Roede, Libra, Herbalife eller hva har du. Jeg har slanket meg en gang i mitt liv, med det hjalp jo ikke mye all den tid jeg gikk tilbake til gamle og usunne vaner med en gang vekten var nede i det jeg ville. Unødvendig å si, kanskje, at jeg gikk opp alle kiloene igjen?
![]() |
#3 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?1: Da ser jeg for meg en som gjerne spiser lite, kutter ut søtsaker og gjerne trener masse for å bli slank igjen.
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?Eh, ja, svare på spørsmål nummer en også, kanskje?
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?
1. Da tenker jeg at det gjøres noe aktivt for å gå ned i vekt. Enten spise annerledes, trene mer og være seg bevisst hva man putter i munnen. Da har man et mål og en tanke om å gå ned i vekt. Men jeg tenker ikke automatisk at dette gjøres på en "feil" eller usunn måte selv om man ammer. Jeg har gått ned 16 kg siden 1.mars (fødte i februar) - og da har jeg slanket meg. Men jeg har likevel spist mer enn nok til å amme Peder, og har fortsatt godt med melk. Hadde jeg ikke ammet, ville jeg nok ha fokusert på å gå enda raskere ned.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?1. En ammende og nybakt mamma som vil tilbake til pregraviditetskroppen kan jeg lett sympatisere med. :ammende og nybakt: Jeg tenker at det får ta den tiden det tar, all den tid jeg fullammer og er normalt aktiv og normalt sunn. Jeg ser det går fremover fra uke til uke, og regner med at midjen kommer tilbake. Jeg begynner snart å trene igjen og da er pregraviditetskroppen innen rekkevidde helt uten sultekurer. Jeg synes altfor mange er altfor harde med seg selv og stresser altfor mye med å skulle bli syltynne med en gang, fremfor å fokusere på barnets helse, eget overskudd og at ting må få ta litt tid.
![]() |
#7 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?
Oi, så forskjellig vi tenker?
![]() |
#9 |
© All rights reserved
|
Og det guniss sa. Jeg tror det kommer an på hvem som sier at de slanker seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?Da jeg gikk ned masse masse kilo etter forrige (usunne) svangerskap, skjedde det ved trening og kostholdsomlegging. dermed tenker jeg ikke engang på det som slanking.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?Jeg slanker meg, og har gjort det siden jeg fødte. Men jeg tar jo ikke tabletter eller går noen kur. Jeg spiser kaker og snop som vanlig dødlige. Men jeg trener en god del, jeg er bevisst på hverdagen og jeg jobber for å gå NED.
![]() |
#12 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?1. Hva ser du for deg når du hører en ammende barselkvinne si hun må slanke seg tilbake til pre-graviditetskroppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
Hva tenker du på det som da? Nedgang?
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
Jeg har også gått ned med trening og kostholdsomlegging, men jeg slanker meg jo, så jeg tenker på det som slanking. Målet er at vekten skal gå ned og at kroppen skal bli fastere og sunnere. Slanking med pulver ser jeg på som galskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() |
#16 |
Epikur
|
Livsstilsendring med den positive bieffekten at jeg også ble tynnere, i tillegg til sunnere og sprekere. Slanking har ikke helsefokus i mitt hode, det er tynn som er viktig. Litt sånn "requiem for a dream" der moren tar amfetamin for å bli tynn. Jeg vet faktisk om folk som har tatt speed for å bli tynne etter svangerskap.
![]() |
#17 |
Erfaren nok
|
Ok, jeg har ingen problemer med å se hva du mener her. Men jeg føler det ikke sånn. Selv om det at jeg skal ned i vekt kan føkke opp hodet mitt innimellom også, har jeg nå funnet en fin gyllen middelvei føler jeg. Der jeg ikke bare tenker på alt jeg ikke kan spise.
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?Jeg KAN jo velge å kalle det livsstilsendring, men det vil jo bare bli å lyve for meg selv, for det er jo en endring som jeg gjør FOR å gå ned i vekt. FOR å få bedre helse og føle meg mer vel.
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Spinoff fra "farlige slankeråd for ammende": Hva forbinder du med ordet slanking?Guniss: At vi gjør ting forskjellig og tenker forskjellig rundt det, betyr ikke at det ene er mer riktig enn det andre.
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
Nei, men alle vet jo at jeg har rett.
![]() |
|
|