|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Vi bor i blokk og kan ikke skru av utelyset i kveld. Husets eneste beboer med teknisk innsikt er bortreist, så jeg stoler på at noen av dere kan fortelle meg hvordan jeg enkelt får koblet ut lyden på denne ringeklokka/dørtelefonen - sånn at den kan kobles på igjen i morgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Vi har av/påbryter. :ikketilnoehjelp:
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Cut the blue wire. No, wait, I said, cut the red wire. I did cut the blue wire. (Fritt etter Lethal Weapon 3. Moral: Wait for the bomb squad)
![]() |
#5 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?De tre ledningene som fører til høyttaleren..de kan skrus løs der oppe ikke sant? Gjør det du, og se om det ikke hjelper.
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?a. Skru løs rød ledning, test klokke. Virker? Gå til b.
![]() |
#7 |
Pulled back in
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?...uhm...eller de to nederst kanskje?
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Jeg ville tenke at den ledningsbunten med rød, blå og svart er strømforsyning og at den gule og brune er signal til høyttaleren. Så jeg hadde tatt ut de som man kommer enklest til, dvs den rød og/eller den blå. Blir ikke noe mere lyd da.
![]() |
#10 |
Pulled back in
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Tror ikke det er høyttaleren som lager ringelyden jeg, det er muligens den jerndingsen/summeren der nede.
![]() |
#12 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Genialt, takk for tipset. Har glemt å kjøpe godteri til barna i området og er alene hjemme med lillesøster. Hun tar seg en lur nå, så ikke noe butikkløping på meg. Jeg fant en av-knapp
![]() |
#13 |
Pulled back in
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?
Hvis du hadde noen til å stå utenfor å ringe på mens du var oppe ville det være lett og finne ut av.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Fantastisk tråd! |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Vi har en lignende ringeklokke. Vi tok ut den dingsen som gjør at det ringer på. Det var helt greit å sette den inn etterpå. (dingsen er forøvrig den i midten på bildet, den med fjær rundt)
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?I worst case kan du ta masse tape over høytaleren for da blir lyden lavere. Gjort med god erfaring på opptill flere Fisher Price leker.
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan får jeg koblet ut lyden på dørtelefonen/ringeklokka?Den blå ledningen til høyre er skrudd løs og ringeklokka utenfor døra fungerer offisielt ikke lenger |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|