|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#4 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: "Know well" - kan det brukes som uttrykk for kompetansenivå?Know-how and expertise er uttrykk som brukes.
![]() |
#6 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: "Know well" - kan det brukes som uttrykk for kompetansenivå?Retter litt på meg selv, know-how går mer på at man har konfidensiell informasjon, evnt at det man kan (brukes ofte i tekniske sammenhenger) ikke er allmenn kjent, men dog ikke hemmelig (intellectual property). Men det er definitivt et uttrykk som brukes om noen som kan mye om noe. I din sammenheng ønsker du kanskje en annen type uttrykk. Hva dreier det seg om?
![]() |
#7 |
Vaklende
|
![]() Sv: "Know well" - kan det brukes som uttrykk for kompetansenivå?
Right back at you. (
Jeg jobber med kompetansekrav for ulike nivåer innefor min fagdisiplin i selskapet, og skal angi hvor inngående kunnskaper de må ha på de forskjellige nivåene. I noen sammenhenger, som feks med språkkunnskap, har jeg funnet anerkjente skalaer å bruke. I andre sammenhenger kan jeg bruke Basic, advanced, expert. Men så har jeg noen områder hvor det dreier seg om å kjenne til noe på forskjellige plan, feks et krav/dokument/system, og jeg synes det hadde passet godt med en skala som gikk litt sånn som "Know of, Familiar with, Know well". Mulig jeg er helt på ville veier? :vet ikke: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|