Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trenger strømpebukse-tips!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-08, 14:34   #1
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Flo er litt kul
Standard

Trenger strømpebukse-tips!

Begynner å bli litt kaldere her nå, og det betyr at jeg snart kan finner frem ullkjolene som jeg har gledet meg til å bruke denne høsten.

MEN... Strever med å finne en skikkelig fin strømpebukse til å ha under. kjolene Jeg vil ikke ha med mønster, den skal være helt glatt. Ikke for skinnende. Ikke nuppete ull etter et par gangers bruk. Ser for meg helt sorte, tett, mørke, lekre strømpebukser, som også er varme og gode (det er vel ikke for mye forlangt?). De må takle å være nedi støvletter uten å bli ødelagt umiddelbart. Og selvsagt sitte fint over rumpe/i livet, helst ganske høye i livet.

Finnes de perfekte strømpebuksene er jeg villig til å betale endel, så pris er ikke det som teller mest.

Veldig takknemlig for tips, har gjort mange bomkjøp...

Gammel 26-09-08, 14:37   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger strømpebukse-tips!

Jeg er veldig glad i noen tette matte fra Oroblu. Men så veldig varme vet jeg ikke om de er. Helt enig når det gjelder kriteriene dine, det er mye dårlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 17:10   #3
Asolia
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2008
Asolia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg lurer på det samme, og så for meg at jeg kanskje kan bruke tights, men de vil vel for bli slaskete? Tenkte at det kanskje er tettere og varmere enn strømpebukser, men det vil jo bli veldig stygt om den ikke sitter helt tett hele tiden, fælt med knær...

Asolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-08, 18:28   #4
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Flo er litt kul
Standard

Ja, tights går ikke, synes ikke det er fint på meg i det hele tatt. Enig i at knær blir helt fælt! Ser for meg en strømpebukse jeg så Mette Marit (jada) ha på seg i en anledning, helt mørk, mellomtykk/tynn, lekker uten å være sånn "shiny". En sånn kunne jeg ønske meg! (Muligens i en annen prisklasse, kanskje hennes koster det samme som kjolen min...?)

Hmmm, så det er tydeligvis et problem å finne virkelig gode strømpebukser... Er vel noe de fleste vil ha denne høsten, så mange lekre kjoler som finnes nå...

Gammel 26-09-08, 18:29   #5
Flo
Aktiv

Flo sin avatar

Flo er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er veldig glad i noen tette matte fra Oroblu.

Tette matte høres jo bra ut, skal sjekke dem. Får heller være litt kald og lide for skjønnheten!

Gammel 26-09-08, 18:52   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Wolford har noen veldig fine som heter Satin Opaque. Ellers har Falke mange fine strømpiser synes jeg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 09:04   #7
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
SIS er litt kul
Standard

MP har også kvalitetsstrømpebukser til voksne

Gammel 27-09-08, 09:54   #8
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte noen på H&M med modal i. De var supermyke og varme uten å nuppe slik ull gjør. Mine er ribbestrikkede, men mulig de (eller noen andre) har glattstrikkede også? Da slipper du å fryse!

Gammel 27-09-08, 13:50   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Var akkurat på Lindex og der hadde de et relativt bra utvalg i strømpebukser. Opptil 80 den faktisk som også var fine/kule.
Jeg har kjøpt meg et par nå, men kan ikke si noe mer om hvordan de er i kvalitet.
Så de hadde fine ullstrømpebukser også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 13:52   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor har du kjøpt ullkjolene dine?

Også er jeg interessert i høre om hvilke bomkjøp folk har gjort på ullstrømpebuksefronten. Slik at vi andre kan slippe å gjøre det samme.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 13:54   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Og jeg lurer på om noen vet hvor de har gode strømpebukser i store størrelser? Jeg mener, jeg vet at Lindex etc. har opp til 50/52 eller 52/54 eller noe sånt, men de er jo så korte i beina! De ender opp med skrittet 5-10 cm nedenfor skrittet mitt, og da får jeg gnagsår/friksjonssår.

Kjøper Wolford hvis jeg skal være skikkelig fin, men de er litt dyre.. Dessuten, sist jeg kjøpte skulle dama absolutt prakke på meg en annen type enn den jeg pleier å bruke, enda den bare gikk til str. L. Jeg sa jeg måtte ha str. XL, men hun mente at den hadde ekstra elastisitet, så den skulle passe. Vel, det gjorde den ikke. Og den kosta 235 kr.

Interessert i denier 15 - 80, i alle farger.

Gammel 27-09-08, 13:55   #12
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte meg ei tett, svart strømpebukse på HM til å ha under ullkjolen min. Den er høy i livet, blir ikke knær i den og sitter bra. Kostet ikke mer enn 98 kr og.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 13:56   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg kjøpte meg ei tett, svart strømpebukse på HM til å ha under ullkjolen min. Den er høy i livet, blir ikke knær i den og sitter bra. Kostet ikke mer enn 98 kr og.

I ull? Tåler den sko/støvletter også?

Gammel 27-09-08, 14:01   #14
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

I ull? Tåler den sko/støvletter også?

Nei, det er ikke ull. Vet ikke om de hadde ull, men jeg synes denne er veldig god. Ja, har hatt på skoletter, skjønner ikke hva dere mener med tåler sko?

Gammel 27-09-08, 14:04   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg eier ikke en tights, så jeg kan ikke uttale meg, egentlig. Men jeg ser for meg at det kan være praktisk til kjoler/ skjørt og støvletter? Så kan man bruke sokker til og slippe å vaske strømpebuksa i ett kjør.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 14:10   #16
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er ikke ull. Vet ikke om de hadde ull, men jeg synes denne er veldig god. Ja, har hatt på skoletter, skjønner ikke hva dere mener med tåler sko?

Mange strømpebukser blir nuppete og stygge der f.eks glidlåsen på støvlettene er.
Kanskje det som er ment?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-08, 14:13   #17
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Tja, mine får så fort hull på tærne når jeg f eks har hatt høyhælte sko/støvletter..

Gammel 27-09-08, 14:17   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Mine blir slitt på hælen.

Gammel 27-09-08, 14:22   #19
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Nei, det har jeg ikke oppdaget på denne strømpebuksa. Men har ikke gått mil etter mil i støvletter med den da.

Gammel 27-09-08, 14:25   #20
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg har ullstrømpebukse fra... ehmm.. Safa eller noe slikt. Den er ull/silke og dermed ikke så tett som ull er. Den blir heller ikke nuppete. Men de (jeg har to) har begge fått hull på storetåa etter en stunds bruk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.