Bøker du har lyst til å lese?
Akkurat nå er det egnetlig ganske mange bøker jeg ønsker å lese. Men jeg har de ikke i hus da, og det å bestille alle går nok ikke. Jeg får sette meg opp på liste på biblioteket. 
Disse er på lista mi:
Joachim er endelig fri etter fire år i Ullersmo fengsel, men Joachim vet at der ute venter det noen som vil følge med på hver eneste bevegelse han gjør, og de er farlige. Samtidig rømmer Dalila Taha fra Khartoum til Oslo. Hun sitter på sensitiv informasjon om bistandskorrupsjon, og har opplysninger om at en sudansk krigsforbryter oppholder seg i Oslo. Alarmen går hos utviklingsminister Christer Holtedahl, men Operasjon Drage må aldri bli avslørt.
Alex, Philip og Jon har vært gode venner siden barndommen. Under en hyttetur drukner Jon etter å ha falt ut av båten. Er det et hendelig uhell eller er det noe mer som ligger bak? Like etter blir liket av en annen ung gutt funnet, også denne gangen i et vann. Sejer og Skarre har lite å gå etter, men de to sørgende mødrene finner hverandre, og sammen finner de en tråd som skal få det hele til å rakne. Dette er den niende romanen om Konrad Sejer.
En kvinne dyttes ut fra syvende etasje på Stovner utenfor Oslo. Samtidig forsvinner 19 år gamle Lilly Aniela Rudeck fra en campingplass i Østfold. Cato Isaksen får en ny drapssak.
En nervepirrende, drivende og uutholdelig spennende pageturner av en forbryterroman. Handlingen fører oss fra samfunnets pengeelite til en underverden av torpedoer og svindlere, og vi opplever de mest utspekulerte drap, forfølgelsesscener og forsvinningsnumre som sjangeren kan by på. Roger Brown er en ny og uforglemmelig figur, som vil glede alle Nesbøs gamle lesere og skaffe ham mange nye.
Romanen handlar om fire menneske, Camille, Philibert, Franck og Paulette, som av ulike grunnar kjem til å møtast. Det er ein kjærleiksroman om livet, om relasjonar og kokkekunst.
Har du noen på din liste?