|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() TomatsuppeStorebror elsker Toro tomatsuppe. Det gjør ikke jeg. Hvordan er det man lager en som vi begge kan akseptere? Mener å ha sett en oppskrift på en Toro-liknende suppe en gang; tomatpuré, hvetemel og ...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: TomatsuppeJeg har tatt utgangspunkt i den oppskriften Mim postet for lenge siden - smelt smør, rør i mel, ha i kraft/buljong/vann, en boks tomater (som jeg kjører i blender først) og en liten boks tomatpuré. Har gjerne i litt melk eller fløte, eller serverer med parmesan. Og så pleier jeg å ha i kjøttboller og grov makaroni, og ofte hvitløk og vanligvis basilikum.
![]() |
#4 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TomatsuppeLagde Mim sin for ikke lenge siden og det var kjempegod! Og den hadde den riktige tomatsuppesmaken (for meg var det Toro) men var mye bedre! Ble "delux" varianten med både ordentlig smør og fløte, men tror jeg skal lage en snillere hverdagsvariant neste gang uten alt melkefettet.
![]() |
#5 |
En som trener
|
![]() Sv: Tomatsuppe
Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TomatsuppeJeg lagde også Mims for litt siden, og ungene likte den ikke så godt. Men den som står i kokeboka til Irma, smakfull tomatsuppe, er fantastisk, har spist den masse de siste ukene. Og med litt melk så liker ungene den også.
![]() |
|
|