Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tomatsuppe

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-08, 15:14   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomatsuppe

Storebror elsker Toro tomatsuppe. Det gjør ikke jeg. Hvordan er det man lager en som vi begge kan akseptere? Mener å ha sett en oppskrift på en Toro-liknende suppe en gang; tomatpuré, hvetemel og ...?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 15:21   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tomatsuppe

Jeg har tatt utgangspunkt i den oppskriften Mim postet for lenge siden - smelt smør, rør i mel, ha i kraft/buljong/vann, en boks tomater (som jeg kjører i blender først) og en liten boks tomatpuré. Har gjerne i litt melk eller fløte, eller serverer med parmesan. Og så pleier jeg å ha i kjøttboller og grov makaroni, og ofte hvitløk og vanligvis basilikum.

Gammel 18-09-08, 15:30   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Se her

Gammel 18-09-08, 21:26   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Lagde Mim sin for ikke lenge siden og det var kjempegod! Og den hadde den riktige tomatsuppesmaken (for meg var det Toro) men var mye bedre! Ble "delux" varianten med både ordentlig smør og fløte, men tror jeg skal lage en snillere hverdagsvariant neste gang uten alt melkefettet.

Gammel 18-09-08, 21:30   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har tatt utgangspunkt i den oppskriften Mim postet for lenge siden - smelt smør, rør i mel, ha i kraft/buljong/vann, en boks tomater (som jeg kjører i blender først) og en liten boks tomatpuré. Har gjerne i litt melk eller fløte, eller serverer med parmesan. Og så pleier jeg å ha i kjøttboller og grov makaroni, og ofte hvitløk og vanligvis basilikum.

Takk! Suppa falt i smak hos både barn og voksne.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:32   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg abonnerer her, vi sliter med samme problem.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:36   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lagde også Mims for litt siden, og ungene likte den ikke så godt. Men den som står i kokeboka til Irma, smakfull tomatsuppe, er fantastisk, har spist den masse de siste ukene. Og med litt melk så liker ungene den også.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.