|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Julenissen - hva synes dere?Da jeg var lita var jo jula så spennende. Men nå er det vell mest for å tilbringe tid med familie og glede guttungen. Og jeg elsker lysene og alt som går på tv osv. Det er så koselig. all denne maten og gavene kunne mann egentlig vært foruten (grunnen er: gaver = kjøpepress, og maten = julemat lukta gjør med skikkelig kvalm) Men jeg skal uansett videreføre tradisjoner slik at sønnen min ikke får samme syn som meg. Men her kommer dilemmaet mitt, jeg tror ikke på julenissen men gjorde det vell i 7 prs alderen eller yngre. Og nå i dag er julenissen kun en overvektig, gammel gris kledt i kostyme og det han står for å gjør (ser man bort fra alle dem gledelige tingene ved han.....) så bryter han faktisk et par lover: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: julenissen - hva synes dere?Jeg er egentlig ikke noe julemenneske og det er ikke gubben heller. Vi pynter ikke til jul hjemme, men feirer sammen med familien borte. I år skal vi til broren min og hans familie. Vi spleiser på mat og deltar på julepynting, rydding o.s.v. Dette gjør vi for barnas skyld. Egentlig så syns jeg jula er et eneste stort stress og masse pengebruk og det liker jeg ikke i det hele tatt. Vi kjøper julegaver og sender rundt, men de dyreste gavene får våre egne barn. |
![]() |
![]() |
#3 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Du har visst hatt en fæl opplevelse av julenissen. Han er jo en snill fyr som kommer med gaver. Har du nektet å ta i mot gavene?
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Jeg liker julenissen jeg. Vi lager egne tradisjoner, og det blir jo nesten slik at det er vi voksne som bestemmer hvordan nissen skal være. Her bor nissen i uthuset, og når barna er snill mot han og setter ut grøt på lille julaften, så legger han gaver i uthuset som takk. De ser han ikke engang, men de tror han er der. De møter nissen i andre sammenhenger også, og de vet godt at det er noen som har kledd seg ut, bortsett fra vår nisse selvølgelig, som er den som er ekte!!!
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Nei, her kommer nok ikke nissen til å komme innom. Jeg var selv så utrolig redd nissen da jeg var lita.
![]() |
#6 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Nissen satte sekken med gaver på trappa ute hos foreldrene mine, de siste årene lillebroren min trodde på nissen. Lillebror godtok fin det. Hvis du ville utelukke nissen, tenkte jeg på.
![]() |
#7 |
fornyet
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Det er klart det skal være nisse. Med mindre barna er i tenårene da
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Jeg tror i likhet med deg ikke på julenissen.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 30-11-06 kl 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Julenissen er ikke en pedofil gammel gris |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Julenissen er en snill gammel bestefar (noen ganger bokstavelig talt, noen ganger billedlig talt), som deler ut pakker til alle barn. Det er IKKE noe galt i å sitte på fanget til en gammel bestefar. Det er koselig og viktig både for bestefaren og det lille barnet. Vi må ikke la pedofilihysteriet gå så langt at vi dreper barnas troskyldighet fullstendig, i allefall i forhold til Julenissen! Ærlig talt.
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Julenissen er barnslig morro. Jeg kommer ikke til å frarøve Maia den gleden det er å tro på en hyggelig gammel gubbe som gir pakker til alle verdens barn.
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?
![]() |
#14 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Uff, jeg kom over denne. Men han er neppe representativ for hele nissestanden.
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Julenissen er for meg min morfar. Han var julenissen helt til han døde og jeg tenker alltid på julenissen som ham. Julenissen er en hyggelig mann som kommer med gaver. Ikke store gaver, men en liten gave til hvert barn. Også synger vi for ham mens han tar en svingom med mormor. Snufs! Jeg savner morfar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Nissen hos oss kommer da ikke på natta. Han kommer ganske tidlig på kvelden, og det er morsomt for liten og stor. Mazungen har skjønt at nissen er noen som er utkledd, men hun sier det jo ikke til oss fordi hun er med på leken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Julenissen - hva synes dere?Hva i all verden har nissen med pedofili å gjøre?
![]() |
|
|