|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
S.u. (svar utbedes)Betyr ikke det at man gir beskjed både hvis man kan komme og hvis man ikke kan komme, eller er jeg helt på jordet her? :irritert på foreldre som ikke kan gi tilbakemelding på om ungene kommer i bursdagsselskap:
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Helt på linje med deg her. Liker å vite hvor mange som kommer i et selskap, og det innebærer også at de som ikke kan komme sier i fra om det.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Jo, det betyr at man skal gi tilbakemelding. For å unngå misforståelser pleier jeg å skrive: Fint om du gir beskjed om du kommer eller ikke innen XXX.
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Når det står SU svarer jeg alltid. Ellers sier jeg nok bare fra hvis vi ikke kommer.
|
|
|
|
#7 |
|
Søt og rar
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Hvis det hadde stått s.u.,
|
|
|
#8 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: S.u. (svar utbedes)S.u. tolker jeg som at de ber meg svare uansett.
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: S.u. (svar utbedes)Godt å høre at det ikke er jeg som har tenkt feil.
|
|
|
#10 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: S.u. (svar utbedes)Vi er i akkurat samme situasjon nå (bursdag i lekeland), og skrev i klartekst "si fra om du kommer eller ikke på tlf xx eller yy". Her er det vanlig å si fra bare om man ikke kommer, men til nå har 6 av 11 ringt, og 3 til har sagt fra til bursdagsbarnet. Så man må åpenbart være ekstremt tydelig.
|
|
|
#11 |
|
superbruker
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Jeg har aldri tenkt over at s.u betyr at man skal gi beskjed om man kommer.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: S.u. (svar utbedes)Jeg er stadig rystet over at folk ikke svarer. I utgangspunktet mener jeg det burde være unødvendig å skrive SU, RSVP eller lignende. Man takker for en invitasjon, og gir et svar det er en selvfølge. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: S.u. (svar utbedes)Man skal selvsagt svare, enten man kommer, eller ikke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
Sv: S.u. (svar utbedes)Ja, det betyr at man svarer utansett, men jeg har opplevd akkurat det samme som deg. Jeg endte opp med å sende tekstmeldinger i haugevis.
|
|
|
#15 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: S.u. (svar utbedes)Som en annen her pleier jeg å skrive: Fint om du gir beskjed om du kommer eller ikke innen XXX. Og så setter jeg mobilnr mitt der sånn at 99% sender meg en tekstmelding når de svarer. Veldig lettvindt for både meg og den som svarer. Synes jeg da... hehe.
|
|
|
#16 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
Sv: S.u. (svar utbedes)S.u. hadde jeg aldri vært i tvil om - da hadde jeg svart.
|
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Jeg har samme erfrainger som Mauser. Man må være ekstremt tydelig, og skrive "Si fra om du kommer eller ikke på telefon xxxx eller yyyy innen dag/dato."
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: S.u. (svar utbedes)Så utrolig dårlig å ikke gi beskjed! Jeg gir alltid beskjed uansett om ungene kan komme eller ikke. De som ikke har kunnet komme i bursdager til oss har heldigvis alltid gitt beskjed. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: S.u. (svar utbedes)Jeg har også dårlig erfaring angående respons på invitasjoner til barnebursdag. Det er rett og slett umulig å vite hvem som kommer og ikke kommer. Selv gir jeg alltid tilbakemelding dersom det står s.u. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: S.u. (svar utbedes)Jeg blir helt matt når folk ikke kan gi beskjed. Jeg får magesmerter av å tenke på små glade bursdagsbarn som venter spent på gjestene, og så kommer det bare et par, eller enda verre - ingen! Da får jeg lyst til å slå noen, altså. Min mann opplevde det som barn, 10 stykker var invitert og han hadde gledet seg i mange uker. Alt var på plass og gjestene skulle bare komme. EN dukket opp. EN! Jeg blir kvalm!
|
![]() |
|
|