Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julekort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Sender du ut julekort
Ja, med bilde av ungene 49 70,00%
Ja, med bilde av hele familien 5 7,14%
Ja, et ferdigprodusert med juletema 6 8,57%
Ja, et egetprodusert med juletema 11 15,71%
Ja, til alle jeg kjenner 5 7,14%
Ja, til et utvalg av kjente 38 54,29%
Ja, kun til familie 3 4,29%
Ja, kun til de jeg vet jeg får av i retur 2 2,86%
Nei, men tenkte jeg skulle gjøre det i år 1 1,43%
Nei, det gjør jeg generelt aldri 8 11,43%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 70. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 20:49   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekort

Poll kommer.

Flervalgspoll.

Sender du julekort?

Gammel 13-11-06, 20:58   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekort

Jeg sender generelt aldri julekort. En gang deltok jeg i en exchange på et forum. Det var litt morsomt å få mange kort fra fjørti land.

Jeg syns det er veldig mange søte julekort av barn. Men aller best syns jeg det er å få julekort av hele familien, spesielt om man ikke ser dem så ofte.

Gammel 13-11-06, 20:58   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Ja, og i år blir det med bilde av nurket, egenprodusert juletema, til utvalgte venner og familie.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:00   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sender på nett til de som har nett. Til andre blir det sendt i posten. Da kjøper jeg vanlige julekort.

Gammel 13-11-06, 21:00   #5
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Bilde av barna til et utvalg av familie og kjente.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:04   #6
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Niks, det har jeg aldri gjort i voksen alder. Sikkert påvirket av at jeg i barndommen ble tvunget til å skrive masse julekort sammen med Mamma og jeg syntes det var så meningsløst, så lenge vi bare skrev standardtekst på de fleste. Hadde det ennå vært litt innhold i de, litt om hva som har skjedd det siste året, så hadde det vært litt mer meningsfylt. Å motta noe sånt er like meningsløst, enten det er blde på det eller ikke.

Og når vi først er inne på det. Hvorfor sende julekort med bare bilde av ungene? Det er da like interessant å se de voksne også. Mitt drømmejulekort er således et kort fra noen jeg ikke ser så mye, med et lite sammendarg med hvordan det går med familien, hva de har gjort et siste året etc og med bilde av hele familien, gjerne Sofus hamster og Kalle kanin også.

Gammel 13-11-06, 21:11   #7
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Ja, jeg sender masse julekort hvert år. Får aldri like mange tilbake. Jeg innrømmer at jeg slutter å sende til de jeg ikke får tilbake fra 2 -3 år på rad.

Jeg sender i posten. Julekort på mail er kjeeeeeedelig!

Å få julekort i posten er veldig koselig.

Sist redigert av gurgle : 13-11-06 kl 21:18. Årsak: :julenisse: var visst ikke en kode...
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:12   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, med bilde av ungene
Ja, kun til familie

sender postjulekort hehe

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:14   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ja, sender julekort med bilde av ungene! De forandrer seg mye på et år, mannen ser lik ut og jeg har litt ulik frisyre og noen kg lettere fra i fjor.

Det er utrolig koselig å få masse julekort, men jeg "svartelister" ikke de vi ikke får fra!

Gammel 13-11-06, 22:02   #10
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nesten aldri.

Gammel 13-11-06, 22:05   #11
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nesten aldri.

Latsabb!

Gammel 13-11-06, 22:05   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri sendt julekort, og begynner sikkert ikke med det i år heller.

Selv om jeg syns det er kjempekoselig å sende kort/få kort så kommer jeg liksom aldri helt i gang med disse julegreiene.

Jeg sender ofte kort til menneskene "mine" ellers i året da.

Gammel 13-11-06, 22:11   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sender julekort med bilde av ungene til familie.
Til de fleste venner o.l sender jeg hjemmelagde kort uten bilde,
med unntak av venner med barn på alder med mine da.

Gammel 13-11-06, 22:33   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lar aldri en anledning gå fra meg til å skryte vilt og uhemmet av gutta mine overfor venner og familie!

Gammel 13-11-06, 22:35   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi sender julekort, med bilde av ungene. I år kombinerer vi det med takkekort fra Bonus, og dåpsinvitasjoner.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 22:39   #16
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sender julekort med bilde av ungene til familien og venner.

Gammel 13-11-06, 22:39   #17
komo
Aktiv

komo sin avatar

komo er litt kul
Standard

I år sender jeg bilde av ungene til alle kjente, var hos fotograf i sommer.
Tror det blir et sort/hvitt med sølvstjerner
Skriver en oppsummerings tekst 2006 til de vi ikke treffer så ofte.

Det varierer fra år til år hva slags bilde vi har. Har vi et fint bilde av hele familien sender vi det, da vi bodde i utlandet og ikke var hjemme til jul, sendte vi julebrev med mange bilder.

Elsker å få julekort i posten, henger de opp alle sammen! Er litt julepynt det også .

komo

Gammel 13-11-06, 22:40   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sender generelt ikke julekort, men sendte i fjor fordi det sa alt vi mente om barn m/nisselue-kort.

*poff*

Sist redigert av Veronal : 15-11-06 kl 07:01.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 23:22   #19
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Sender generelt ikke julekort, men sendte i fjor fordi det sa alt vi mente om barn m/nisselue-kort.

Stilig!

Her sendes det bilde av barna til familie og venner. Jeg skriver litt mer på kortene til dem vi sjelden ser.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 23:25   #20
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her sendes sikkert ca 60julekort til et utvalg kjente (jada jeg kjenner mange jeg. )
På julekortet er det bilde av ungene, og de som vi ser ofte får et ferdig trykt, mens de vi har litt sjeldnere kontakt med får litt ekstra oppdatering om familien i tillegg.
Synes det er kjempekoselig å få slike kort jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.