Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 20:23   #1
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Har dere noe dere pleier å kjøpe med dere hjem fra ferie, som dere ikke får tak i her hjemme?

Fra Danmark pleier jeg å kjøpe med meg Blå Fun-saft (kjempegod) og Guf (ser ut som gele. Pisker det kraftig og det vokser til dobbelt størrelse og vel så det. Marengslignende guffe som serveres til is.)

Fra Sverige kjøper jeg med meg Rett-i-koppen suppe med kanel og eple, Knorr Karrisaus og issaus med lakrissmak. Fikk også tak i rosa Pringles med salt en gang i Sverige. Det var laget til Valentine. Stor stas for jentungen.

Det var det jeg kom på i farten.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:27   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.196
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Konditorfarge og ekte vaniljeekstrakt pleier jeg å kjøpe med meg fra USA. (Jeg er ikke der ofte, men jeg bruker da heller ikke mye av disse tingene.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:35   #3
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Konditorfarge og ekte vaniljeekstrakt pleier jeg å kjøpe med meg fra USA. (Jeg er ikke der ofte, men jeg bruker da heller ikke mye av disse tingene.)

De har jo et helt annet utvalg på kakefronten der ja. Skulle gjerne vært der og hamstra div. kakepynt. Liker ikke å bake, men å pynte kaker er gøy.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:36   #4
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Pleier forresten å kjøpe blå konditorfarge på Mega

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:43   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.781
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Vi hamstrer Bisto sausepulver i England. :dukker for Mim:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:46   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Ekte vaniljeekstrakt har de her, men jeg savner andre ekstrakter (kokos, karamell, appelsin osv).
Fra Sverige kjøper jeg LAKRIS-SAUS til is, den er helt fantastisk. Fatter ikke at de ikke kan selge det her, heia Norge.

I Italia har de helt annerledes Kinder-egg enn her i Norge. De er pakket inn i en slags hard plast og er i to halvdeler inni, den ene er det en leke i og den andre er med sånn crisp-fyll med en plast-skje oppå. Jeg spiste meg kvalm på dem sist, så det blir noen år til neste gang.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:50   #7
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Flytende camembertost. Kjøpes på Mallorca, sinnsvakt godt. De gangene vi er der kjøper vi også en fantastisk god soppsaus til pasta, men den blir spist på stedet da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:52   #8
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge



og

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 20:57   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.940
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Branston Pickle i UK, knallgodt med ost
PIMMS når jeg enn måtte få tak i det
Sånne sukker-trekanta-greier til Feuerzangenbowle som vi lager hver jul (rødvin+appelsinjuice+nellikspiker i bollen, man heller rom på sukkerdingsen og tenner på )

Foie Gras i Frankrike
(blomsterløk i nederland, men det teller vel ikke som mat)
Grits i USA (fordi det er glutenfritt og ligner litt på couscous)
Kjøttboller uten melk og gluten i Sverige (umulig å oppdrive i Norge av en eller annen grunn)

Gubben kjøper alltid Bitter Balls i nederland - jeg liker dem ikke...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:00   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Andebryst i Danmark. Men det har de selvsagt her også, det er bare det at prisen er en helt annen.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:01   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Andebryst i Danmark. Men det har de selvsagt her også, det er bare det at prisen er en helt annen.


Hehe ja, tell me about it. Vi handler mengder av parmaskinke, parmesanost og Mortadella i Italia hver gang, for her er prisene til å krepere av.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:04   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.249
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Handler ikke noe spesielt, men er på lokale supermarkeder når jeg er i utlandet, og kjöper med det landets spesialiteter. Var litt lei meg for at jeg ikke skulle rett til Norge fra Italia i forrige uke, men det kan jo hende jeg finner noe spennende her i Finland også. :turist:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:06   #13
Labolina
Superduperaktiv
 
Labolina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 709
Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Lay´s kjøper jeg med meg fra Sverige, Danmark eller Usa.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:15   #14
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Branston Pickle i UK, knallgodt med ost

VELDIG GODT!

Du får kjøpt Branston Pickle i Norge også, men kun den orginale tror jeg! Men synes den er bedre enn den chunky versjonen uansett så...

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:17   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.940
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

GJØR du?! Hvor da?!?!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:20   #16
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Jeg kjøper en del forskjellig når vi er i Sverige. Det er en del ting jeg savner fra oppveksten og jeg ikke får tak i her. Limpa (svenskt søtt brød), falukorv, kjøttboller, julskinka, prinskorvar, Kina (godteri), guldnugat og mange andre ting.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:20   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Det finnes lakrissaus til is i Sverige? :noterer febrilsk:

Fra USA hadde jeg med mini M&M's, fine til cookies. Men man drar jo ikke så ofte dit.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:20   #18
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

UK: Snacks og kjeks til barn fra Organix (selges bla på Boots).

http://www.organix.com/

Salt and vinegar potetgull

Nederland: Swartze katte lakris

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:20   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Propella

Jeg kjøper en del forskjellig når vi er i Sverige. Det er en del ting jeg savner fra oppveksten og jeg ikke får tak i her. Limpa (svenskt søtt brød), falukorv, kjøttboller, julskinka, prinskorvar, Kina (godteri), guldnugat og mange andre ting.

Falukorv har de da her? Kina også, det selger de jo i alle butikker, til og med i to forskjellige versjoner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 21:22   #20
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

GJØR du?! Hvor da?!?!!

Nå bor jeg på østkanten i Oslo, så er kanskje litt bortskjemt med egenimport i butikkene jeg handler? Har sett det i et par innvandrerbutikker ihvertfall. Får ikke sjekket hvilke på en stund da jeg er på ferie litt lenger sør, men skal prøve å huske å sjekke når jeg kommer hjem og gir deg beskjed!

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no