Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forslag til mat/frukt kurv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 23:47   #1
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Forslag til mat/frukt kurv

Min datter flyttet hjemmefra på mandag, sammen med kjæresten sin.
Vi har hjulpet til med det meste de trengte, de har ikke så mye penger selv akkurat nå, men tenkte vi skulle lage til en eske med litt forskjellig mat, drikke og frukt i morgen og gi dem som en overraskelse.
Har tenkt å kjøpe en pæreskinke, vannmelon som begge elsker og litt forskjellig frukt, snacks, litt sjokolade, te, kakao, juice, spagetti, makaroni, +++
Kanskje et par grønne planter også, det er noe jeg vet hun ønsker seg fordi vi ikke har det her hjemme
Noen som har noe forslag på hva jeg kan legge i esken ? (av matvarer)
Hva tror dere de unge ville blitt glade for å få. jeg er helt blokkert akkurat nå. må nesten se i butikken for å komme på noe, men så er det mannen som skal handle inn i morgen og jeg må skrive handleliste nå.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:51   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

pålegg og brød og knekkebrød, frokosblanding, melk, potetgull og tannbørster og tannkrem.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:52   #3
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Ble litt feil i overskriften, men får ikke rettet det selv.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:53   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

En slik kurv er nok koselig å få!

Tørrvarer og hermetikk er jo greit å ha i hus. Det er så mye som man må kjøpe inn da man skal etablere seg. Tørrvarer som bakepulver, vaniljesukker, tørrgjær, mel osv er jo holdbart og kjekt å ha. Hermetisk mais, pastasaus, div krydder og slikt likeså. Kaffe eller te - om de ikke drikker det selv så får de kanskje en del besøk i den nye leiligheten? Kjeks er også holdbart.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:53   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Shampo og balsam og slikt.

Jeg husker hvor sjokkert jeg ble da jeg fant ut hvor mye slikt kostet.

Hermetik?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:55   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Øl?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:55   #7
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Takk for svar, ja det er greit å kjøpe inn ting som holder seg ltt, de har handlet inn litt selv da de flyttet inn, så de har nok mat til over helga, og på onsdag reiser vi alle til syden. hadde vært kjekt at ikke skapene var tomme for mat da de kom hjem.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:55   #8
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Tja tror jeg ville putta i : nøtter,melon,skinke,ritz,jordbær,ost,iste,doritos & guacamole,kaffe, noen rett i koppen og muligens noen hermetikk bokser spaghetti og lapskaus.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:56   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Har de forresten vaskemidler og slikt? Bøtter, kluter, div såper osv?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:58   #10
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Øl?

Hmm, hun er ikke 18 før om nesten 2 mnd da.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:58   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Hermetikk var et godt forslag! Mais, sopp, vannkastanjer og annet. Kanskje noen lette middager også, fiskeboller og joikakaker.
Sauser, mel, salt, bakepulver og vaniljesukker, sukker, bakekakao, gjær og sånt ser jeg er nevnt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:59   #12
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Hvis du ser i Mim ukemeny tråd, så har hun listet opp alt hun pleier å ha i hus av basisvarer. Kanskje du finner et tips og to der?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:00   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Har de forresten vaskemidler og slikt? Bøtter, kluter, div såper osv?

Ah, lurt. Det husker jeg at jeg ikke hadde tenkt på, mamma kom med to bøtter, kluter og vaskemidler, veldig greit.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:04   #14
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Har de forresten vaskemidler og slikt? Bøtter, kluter, div såper osv?

Trenger nok noe mer vaskemiddler enn de har ja, har vel bare zalo og grønnsåpe som står igjen etter vi vasket der, det meste andre vi hadde med ble vel tomt, bøtter og mopp har jeg kjøpt.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:12   #15
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Hvis du ser i Mim ukemeny tråd, så har hun listet opp alt hun pleier å ha i hus av basisvarer. Kanskje du finner et tips og to der?

Skal ta meg en tur inn dit å snoke litt

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 00:25   #16
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Har gjort noe tilsvarende for min datter for en stund siden, og ta la jeg ned masse slike ting som man typisk ikke tenker på handle inn som nyetablert, men som man trenger for å komme i gang:
Krydder
Sukker
Oppvaskmiddel
Oppvaskkost
Oppvaskkluter
Jif (bad og kjøkken)
Vaskepulver
Deodorant
Bind
Shampo
Brødposer
Ostehøvel
Forskjærekniv
Boksåpner
Vinopptrekker
Noen "tupperware-aktige" bokser
Kjeler
Stekepanne
Boller
Stekespade
Suppeøse

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 08:26   #17
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Her var det masse gode forslag, så jeg har ikke så veldig mye å tilføye. Om de har frysemuligheter, ville jeg nok kjøpt inn litt kjøttdeig, pølse, koteletter m.m Et par poser suppe/gryteretter er også kjekt å ha.

Ellers vil jeg si at det er en fabelaktig fin gest å gi en kasse med mat i overraskelse til datter og "svigersønn". Det vitner om masser av kjærlighet og omtanke syns jeg. Heldig er den som har ei mamma som deg!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 22:22   #18
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Det ble en god del på dem i dag, de var vist tomme for middag i dag, og da jeg ringte å spurte om de kunne passe gutta fordi vi skulle handle så sa hun ja hvis dere kan kjøpe med en kilo kjøttdeig for meg. Skal si de ble overrasket da vi kom tilbake med matvarer og husholdningsartikkler for 2000 kroner. De takket minst 20 ganger den halve timen vi var der, så gaven ble i allefall gledelig mottatt. Tror nesten jeg aldri har sett dem så glade, så tårer i øynene hos dem begge.

Takk for forslag alle sammen

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:51   #19
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Så koselig at omtanken deresbleså godt mottatt.
Det er ekstra artig å gi også da.

Håper de to unge får det fint i sitt nye krypinn.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 23:56   #20
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forslag til mat/frukt kurv

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det ble en god del på dem i dag, de var vist tomme for middag i dag, og da jeg ringte å spurte om de kunne passe gutta fordi vi skulle handle så sa hun ja hvis dere kan kjøpe med en kilo kjøttdeig for meg. Skal si de ble overrasket da vi kom tilbake med matvarer og husholdningsartikkler for 2000 kroner. De takket minst 20 ganger den halve timen vi var der, så gaven ble i allefall gledelig mottatt. Tror nesten jeg aldri har sett dem så glade, så tårer i øynene hos dem begge.

Takk for forslag alle sammen

Høres flott ut!

Jeg tror helt sikkert at de ble så glad også fordi dere hadde handlet alle disse tingene i steden for å gi de penger.

Det må være spennende å være mor også i den fasen eldstejenta de går inn i nå - når hun skal etablere sitt eget voksenliv. (Kjenner at jeg kan bli ganske emosjonell nå...)

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no