Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tiggere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-08, 13:07   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tiggere

Jeg har nok en gang vært i en situasjon der jeg ble litt perpleks. Var i kirken for å øve til en konsert og kirketjeneren kommer for å gi en beskjed. Hun sier: Nå går jeg ut en tur og kirkedøren står åpen. Det det er mulig det kommer inn noen tiggere og da vil jeg bare si...JAG DEM UT!! (jeg trodde hun skulle si "hyggelig om dere gir en tier"..)

Damen kom også bort til meg etterpå og sa at jeg måtte passe på vogna mi (hadde med luringen) og ikke sette han ut i gangen, for tiggerne kunne jo stjele han...

Gammel 17-06-08, 13:11   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tiggere

Gammel 17-06-08, 14:12   #3
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg skjønner at hun ikke vil ha tigging i kirken, og hva vognrådet angår - det kan jo hende at noen andre har fått frastjålet vognen sin på den måten?

Gammel 17-06-08, 17:02   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Altså, jeg skjønner at hun ikke vil ha tigging i kirken, og hva vognrådet angår - det kan jo hende at noen andre har fått frastjålet vognen sin på den måten?

Hun mente at de ville stjele ungen. Håper hun ikke har noen erfaringer med det!

Gammel 17-06-08, 17:06   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ang tiggingen så forstår jeg godt at de ikke vil ha dem i kirka, og at de kanskje også helst ser at dere ikke gir noe til dem. Får de smaken på at det er penger å hente i kirka, så kommer de garantert tilbake.

Ang vogna og barnet så er det vel bare fint at de advarer, selv om forhåpentligvis ingen barn er kidnappet der før. Det kan jo være at de tiggerne de er plaget med også er å regne som litt utilregnelige, og at de i kirka ikke føler seg helt trygge på hva de kan finne på.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 17:31   #6
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Hun syntes at tiggerne var irriterende, hun sa noe om at de hadde kommet en gang og bedt om penger. Tenkte litt på kirkens budskap om nestekjærlighet, Jesus elsker alle...men en tigger? Fysj.

Gammel 17-06-08, 20:25   #7
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Så det du egentlig ville fortelle oss er hvilken fryktelig person denne kirketjeneren er?

Godt spørsmål. Svaret er: Nei egentlig ikke.

Men hvorfor la jeg det ut? Jeg vet sannelig ikke helt, noen ganger kommer jeg bare opp i situasjoner som jeg tenker mye på i ettertid og som jeg tilslutt får lyst til å dele. Motivet bak er ikke alltid like gjennomtenkt.

Og så lurer jeg litt på hvorfor tiggere ikke skal få gå inn i en åpen kirke. Men kanskje jeg har blitt litt naiv av å flytte ut i provinsen..hvem vet.

:går i meg selv:

Gammel 17-06-08, 18:23   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Ang tiggingen så forstår jeg godt at de ikke vil ha dem i kirka, og at de kanskje også helst ser at dere ikke gir noe til dem. Får de smaken på at det er penger å hente i kirka, så kommer de garantert tilbake....

Jeg klarer ikke helt å synes det er feil om tiggere henvender seg til tempelet til nestekjærlighetens far.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 20:48   #9
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg klarer ikke helt å synes det er feil om tiggere henvender seg til tempelet til nestekjærlighetens far.

Det gjør ikke jeg heller, egentlig.

Men, alle vet hvilken holdning de fleste har til tigging, og jeg kan godt se at selve tiggingen er uønsket i kirken, som så mange andre steder, både av ansatte og besøkende i kirken. Spesielt om det i tillegg kanskje er personer som kan opptre truende det er snakk om. (tenker da på advarselen opp mot barnet/barnevogna)

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 21:04   #10
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja de kristene, de er jo så nestekjærlige!

Gammel 17-06-08, 22:20   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

ja, på lik linje med muslimer og jøder

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 07:42   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vet du, min erfaring tilsier at kirketjenere ofte ikke er kristne.

Gammel 17-06-08, 23:24   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva vet du om troen til denne kirketjeneren?

Ja a propos det - må en kirketjener nødvendigvis være medlem av Statskirken?

Ut over dette har jeg vel ingen kommentar at antakelig hadde vedkommende lite gode erfaringer med disse tiggerne som evt. kom inn i kirken.

Gammel 17-06-08, 18:08   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Jeg går ut og lar døren stå åpen, om det kommer inn noen slitne sjeler så pass på at de får seg en kopp kaffe eller noe"

Var det nok hun mente å si. Det må jo ha vært det. Om ansatte i kirken ikke tenker på den måten blir jeg veldig lei meg.

Gammel 17-06-08, 18:14   #15
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrekk og gru. Det er jammen langt mellom liv og lære...!

Gammel 18-06-08, 15:52   #16
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken lære? Vaktmesterskolen?

Representerer man ikke arbeidsplassen sin også som kirketjener?

Gammel 17-06-08, 22:13   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hun mente nok muslimske tiggere. Eller hedninger.

Gammel 17-06-08, 23:19   #18
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke likt om det var fritt fram for tigging i kirken. Tiggerne i seg selv må gjerne komme inn. Jeg har hørt om tiggere som tigger samtidig som de forsøker å rundstjele deg. Kan jo være de har hatt lignende erfaringer i denne kirken og da skjønner jeg denne kirketjeneren.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:29   #19
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å være seriøs finnes det tiggere og "tiggere". Sistnevnte gjør som AprilRyan påpeker alt for å loppe deg for verdisaker samtidig som de tigger lommerusk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 23:34   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar. Da vil jeg anta at fetter'n min er en av de få kirketjenere her i landet som ikke er medlem av kirken. (Jeg har stussa lenge på dette, ser du, men aldri turt å spørre om han har meldt seg inn igjen eller ikke. )

Beklager avsporingen, forresten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.