Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-08, 23:48   #1
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Som dere skjønner kan jeg ingenting om data, så formuleringen av spørsmålet blir klønete.

Jeg liker å bruke flere sider samtidig, men når jeg er på f.eks FP og vil titte innom Dagbladets hjemmeside så blir FP borte på informasjonslinjen (riktig navn?). Er ikke fornøyd med det, vil at FP og DB skal legge seg side om side slik at jeg kan hoppe fram og tilbake.

Hvordan gjør jeg det?

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:57   #2
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Åpner en ny fane.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 23:58   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Spørs hvilken browser du har. I firefox er det ctrl+t (apple+t) for å åpne en ny tab.
I IE har jeg aldri sett at det går ann å ha flere tabs. samtidig, kunn nye vinduer, men jeg har aldri brukt det så jeg er ikke sikker.
Nå har jeg aldri brukt win., men browseren har en meny øverst til venstre elns. vel, som du kan se på, der burde det stå noe om å åpne ny tab. (fane på norsk vel?) eller evnt. nytt vindu.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:02   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

I nyeste IE kan du også bruke faner, det er ctrl + t der også.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:03   #5
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Skjønner at det var dumt å spørre for jeg skjønner jo ikke svarene... (en smule flaut!). Jeg får vel spørre mannnen min som kan peke og forklare slik at selv en lettere ullete hjerne forstår.

Takk for forsøkene!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:07   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Hvilken nettleser bruker du?
Har den en blå e, som ikon? Da er det IE - Internet Explorer. Hvis du går på Hjelp på menyen, og Om Internet Explorer, står det noe der om versjon. Har du 7.0 eller høyere, har du muligheter for å bruke flere faner, altså flere vinduer i vinduet.

Om du har disse fanene, så ser det ut, øverst på nettsiden, som om du ser i en arkivskuff, den har i hvert fall et skilleark, der det står "Hvordan veksler jeg mello ..." (det står det på min nå), og et lite skilleark ved siden av. Klikker jeg/du på det lille skillearket, kan man åpne en ny nettside. Man kan lage nye skilleark ved å enten klikke på det lille (det dukker opp et nytt lite hver gang du bruker et), eller ved å trykke CTRL-knappen og "t" samtidig.

Henger du med?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg faner.JPG (58,7 KB, 15 visninger)
__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:20   #7
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Lille Ru

Jeg må se på dette når hjernen min er mer våken, altså i morgen. I utgangspunktet høres forklaringen din norsk ut. Det er nok internett Explorer jeg har.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 00:24   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Åh, jeg kan hvis jeg vil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 07:04   #9
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Men det er bare den nyeste varianten av explorer som har faner altså. Opera og firefox har hatt det lenge.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:03   #10
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

bruker ctrl + n jeg

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:23   #11
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Åpner bare et vindu til.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:25   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Må man ha faner da? Hva er så bra med faner? Jeg bare åpner så mange sider jeg trenger. Har 8 sider åpne nede på linja nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:26   #13
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Faner er fint hvis du har flere programmer gående på samme tid. Da slipper du at det blir så innmari fullt nede på linja.

Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 12:42   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Åpner ny fane jeg også. control + t.

Du kan også lage "bookmarks" med dine favorittsider og legge de i en toolbar øverst på siden. Da kan du åpne en ny fane, så bare klikke på siden du vil på.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 13:09   #15
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Åpner bare et vindu til.

Endelig noen andre som kom med det enkleste svaret!

  Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 14:26   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan veksler jeg mellom to nettsteder uten å måtte logge av og på?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Endelig noen andre som kom med det enkleste svaret!

CTRL + n , sa jeg jo

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no