Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spinoff: Handler dere på Fretex?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Handler du på Fretex?
Nei, og jeg gir dem ikke varer 4 5,13%
Nei, men jeg gir dem varer 17 21,79%
Nei, men jeg handler brukt andre steder 7 8,97%
Ja, ofte, og jeg gir dem varer 10 12,82%
Ja, en sjelden gang, og jeg gir dem varer 34 43,59%
Ja, men jeg gir dem ikke varer 5 6,41%
Jeg støtter ikke Frelsesarmeen av prinsipp 1 1,28%
Dustepåll 0 0%
Deltakere: 78. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-08, 07:53   #1
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Spinoff: Handler dere på Fretex?

Ser at flere sier at de ikke kaster, men at de gir til Fretex.
Men er det noen av dere som handler på Fretex?

Det er liten vits i at folk gir brukte ting til Fretex om ingen eller et lite fåtall handler der. Da kunne man like gjerne kasta ting direkte i bosset.

Påll kommer.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 07:57   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Handler dere på Fretex?

Jeg har ikke handlet mye der, men jeg kan godt stikke innom og snuse litt, og jeg er innom på loppemarked også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 12:49   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, en sjelden gang, og jeg gir også en sjelden gang.

Gammel 14-04-08, 19:53   #4
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Ja både handler en del der å gir bort ting. Her i byen hvet jeg fretex går veldig bra også.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:05   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har handlet litt der, mannen er nok flinkere enn meg til det. Mitt problem er at jeg glemmer av hele butikken siden det ligger litt usentralt til. Vi har også gitt noe til dem.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:17   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, ofte, og jeg gir dem varer.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:18   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg så stor at Fretex ikke har klær i min størrelse lenger, men jeg har handlet mye der opp igjennom tidene.
Jeg er er ikke så flink til å gi klær til Fretex, da...

Gammel 14-04-08, 08:21   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, men jeg handler brukt andre steder

-.-
Vi har ikke fretex her.
Men har en bruktbutikk og rødekors

Gammel 14-04-08, 08:25   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ofte, og jeg gir dem varer.

Det meste av klær og sko jeg kjøper kommer fra Fretex. Jentene får også en del derfra, men de arver så mye at det er begrenset hva de trenger. I tillegg kjøper jeg bøker og blader der.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:29   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ja det hender jeg gjør det.
Rydder vi går det til Fretex.

Gammel 14-04-08, 08:34   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg gjør nok ikke det. Jeg gir dem masse da...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:49   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er liten vits i at folk gir brukte ting til Fretex om ingen eller et lite fåtall handler der. Da kunne man like gjerne kasta ting direkte i bosset.

Det regulerer seg vel selv, tjener de ikke penger, så legger de ned butikkene. De driver business de også.

For øvrig hender det at jeg handler der, men jeg har aldri kjøpt klær. Jeg har kjøpt møbler og kjøkkenutstyr - dersom jeg har funnet noe morsomt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:52   #13
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg handler ikke brukt tøy noen steder.

Gammel 14-04-08, 08:55   #14
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Prøvd å gi til fretex flere ganger, men har blitt møtt med stengte dører ett par tre ganger, og ikke har de container heller. Handlet der noen ganger, men ikke så ofte som jeg selv skulle ønsket. Min lokale fretex har hatt litt problem med bemanning tror jeg, for ofte kommet til låst dør i åpningstiden. Nå har butikken deres flyttet, og jeg skal prøve på nytt.

Kjøper og selger endel brukt på nett da.
Ca 1/3 av barneklær og utstyr er kjøpt brukt.

Sist redigert av Blåbær : 14-04-08 kl 10:49.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:55   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det regulerer seg vel selv, tjener de ikke penger, så legger de ned butikkene. De driver business de også.

Det er sant, men jeg tenkte ikke på at vi skulle være solidariske og handle på Fretex for at ikke butikkene skulle legges ned. En del bekjente av meg bruker Fretex som sovepute. "Jeg kan med god samvittighet forbruke så mye jeg vil, for jeg kaster det ikke selv om jeg kjøper nytt. Jeg gir det til Fretex og da er jeg miljøvennlig."

Ville undersøke om det var flere som tenkte sånn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:57   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg handler på Fretex. Både klær og ting.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Nei, det kunne man ikke. Klær som ikke blir solgt via Fretex i Norge blir sendt til andre land eller laget om til tepper og filleryer. I tillegg lager råtnende klær vi kaster på søppeldynga store mengder metangass, så fra og med neste år skal det bli forbudt å kaste tekstil (av ull og bomull) i søpla.

Det er for øvrig ett annet problem med forbrukskulturen i vesten, siden så mye av hva vi kvitter oss med med blir sendt til Afrika f. eks, og det er at det er i ferd med å kvele Afrikas egen tekstilproduksjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:52   #17
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, når vi kjører forbi så må jeg inn og snuse etter bøker. Har kjøpt litt småtteri ellers også! Men på den Fretexen vi har i nærheten så er det blitt ganske dyrt, møbler finner en mye billigere på Finn.

Gammel 14-04-08, 09:08   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke Fretex her vi bor nå, men der vi bodde før handlet jeg både på Fretex og en "second hand" butikk som var privatdrevet.
Her handler jeg gjerne på loppemarked hvis jeg kommer over ting som trengs der.

I tillegg til det Glitter nevner om bruk av tekstiler hos Fretex lages også pussefiller som brukes på bilverksteder. Jeg synes det er bra at gamle klær kan brukes på det viset i stedet for at slike pussekluter og annet lages av helt nye fibre.

Når det gjelder det å levere klær så putter jeg klær i Fretexcontainer av og til, men jeg leverer også til loppemarkeder. Som oftest spør jeg først venner og bekjente om de vil ha noe av det og gir det bort.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 09:20   #19
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi handler ikke på fretex siden det ikke finnes en slik butikk her.
Jeg handler på loppemarked og bruktbutikk, men ikke klær (vi er så heldige at vi arver mye klær). De klærne som finnes på bruktbutikkene her er så stygge at jeg hadde aldri kommet til å gitt dem bort, men heller laget vaskefiller av dem.
Jeg gir bort klær som ser ok ut til røde kors eller i fretex container. De bomullsklærne som er utslitte blir vaskefiller.

Gammel 14-04-08, 09:26   #20
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sånne freaka distriktshipstere er alltid ute før meg, jeg synes oslofretexene ofte er veldig utplukka. Det må da i det minste bety at en god del andre handler der. Jeg gjør det tilnærmet aldri. Til mitt forsvar kjøper jeg heller ikke mengder med nytt, ungene bruker mye arveklær og andre arver fra oss. Jeg er faktisk så heldig at jeg arver fine klær av to svigerinner selv.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.