|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Av og til så får jeg en følelse av at enkelte(på nettet , men også IRL) henger seg litt for mye opp i hva andre gjør (og jeg holder ikke meg selv utenfor denne påstanden). Det kan jo være forskjellige grunner til dette, men er det litt sånn av og til at "jeg er litt bedre enn andre" eller er det viktig at vi har meninger om hva andre gjør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Ganske automatisk legger man merke til hva andre gjør som er forskjellig fra det man gjør selv, men det er jo stor forskjell på hvordan folk handler ut i fra det.
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Både og vil jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Jeg har meninger om mangt og mye, og liker å diskutere, men det gjelder mest generelle problemstillinger. Jeg er ikke egentlig så veldig opptatt av hva andre driver med, hvis det ikke påvirker meg (eller noen jeg bryr meg om) direkte, og bruker ganske lite energi på å tenke på eller snakke om det.
![]() |
#5 |
One of These Days
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Jeg synes egentlig motsatt. Vi henger oss litt lite opp i hva andre gjør, eller rettere sagt, vi bryr oss lite om andre. Jeg synes vi er litt redde for å vise oss at vi bryr oss. Det er blitt mer fokusering på oss selv og de vi kjennergodt, men dette gjør at det finnes mange ensomme mennesker som ikke får kontakt med andre. Når mennesker kan ligge døde i sin egen leilighet i flere uker uten at noen savner dem, da synes jeg at vi bryr oss for lite. Hvor godt kjenner du naboene dine? Om noen bryr seg nok om hva jeg gjør til å henge seg opp i det eller diskutere det med meg, så er vel det egentlig velmenende? Kan godt hende jeg er naiv, men jeg vil heller ha ti stykker som henger seg opp i for mye av det jeg gjør, enn at ingen bryr seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Jeg er enig med Kirsebær i mye. Det er naturlig å legge merke til hva andre gjør og vurdere seg selv og sin oppførsel ut fra det og vica verca: å vurdere andre og deres oppførsel ut fra sine egen standarer.
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?
Jeg synes dette er to ganske forskjellige ting. Man kan bry seg veldig om folk uten å bry seg om hva de gjør, og omvendt kan man være en geskjeftig nysgjerrigpetrus som vet absolutt alt om hva naboene driver med, men ikke bryr seg om noen eller prøver å hjelpe til hvis man vet/mistenker at noen trenger hjelp.
![]() |
#8 |
Erfaren
![]() ![]() |
Enig i det her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren
![]() ![]() |
Ja det er slik jeg også tenker. Når diskusjoner går på konkrete hendelser, hva hjelper det da, vi får jo bare "sett" situasjonen fra den ene siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Enig i at vi bryr oss for lite om andre, men tror av og til vi bryr oss for mye om hva andre gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Bæret får sagt det hun ja. |
![]() |
![]() |
#12 |
One of These Days
|
Jeg er enig, Skilpadda, men forsto det litt på HI at hun kanskje mente det jeg definerte som å bry seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Det er forskjell på å bry seg om, og det å bry seg med har jeg funnet ut.
![]() |
#14 |
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Jeg vet ikke om jeg kan kalle det "å henge seg opp i", men jeg lærer nå fryktelig mye om ting jeg ikke kan så mye om fra før av å lese om hva andre gjør her på forumet. Jeg lar meg så absolutt påvirke (jeg hadde f eks aldri hørt om Mooncup eller vaskenøtter før. Dessuten har jeg lest meg opp på bruk av tøybleier og nesten/snart blitt omvendt!), toleransegrensene testes, og jeg synes det er spennende med diskusjoner om verdivalg osv.
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
Når det dukker opp diskusjoner her som omhandler konkrete hendelser går de raskt over til en generel greie syns jeg, så det er ofte interessant å være med der også.
Sånn i motsetning til ellers?
![]() |
#17 |
madmanized
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt sikkert ikke!
![]() |
![]() |
#18 |
kamerat
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Jeg synes det er veldig mange som henger seg opp i at folk henger seg opp i hva andre gjør. Og sikkert noen som henger seg opp i at folk henger seg opp i at folk henger seg opp i hva andre gjør også. Skikkelig metaoppheng.
![]() |
#19 |
flisespikker
|
Er det noe å henge seg opp i, da, mener du?
![]() |
#20 |
kamerat
|
![]() Sv: Henger vi oss litt for mye opp i hva andre gjør?Nei, det er selvsagt helt greit.
![]() |
Emneord |
metaoppheng |
|
|