Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pappan gikk!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 23:12   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Pappan gikk!

Idag var jeg og barna på Solsiden kjøpesenter i Trondheim. Etter å ha handlet litt på Ultra, ble vi stående ved kassaområdet etter å ha betalt. Der er vises det film for barna, samt at det er en bil der som barna kan sitte oppi og "kjøre". Vi stod der for å spise litt banan før vi trasket videre, og ved siden av er en pappa med to jenter på ca 3 og 5 år. De står ved siden av bilen.

Plutselig sier pappan: "Jeg stikker i bilen med varene". Dermed gikk han og jentene stod alene igjen. Jeg ble litt perpleks og tenkte: "Jaja, bilen er sikkert rett utenfor". Men, han var borte 5-7 minutter. Jeg klarte ikke å gå før han kom tilbake og jeg visste at jentene var trygge.

Da vi skulle gå, hørte jeg han si: "Da går jeg inn på butikken, så venter dere her", og så gikk han inn på Ultra og jentene stod igjen alene ved den lekebilen.

Jeg stod og vurderte om jeg skulle stå eller gå, men valgte å gå. Likevel tenkte jeg på disse jentene og pappan som lot dem stå alene mens han handlet.

Møtte dem senere på senteret og da bar pappan på en hel pose fra Ultra, så han måtte ha vært inne i butikken ei stund, skulle man tro.

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare skrive det av meg. Jeg ville ikke ha etterlatt mine barn alene på et kjøpesenter mens jeg sprang hit og dit, selv om det var bare for noen minutter.

Hva tenker dere?

Gammel 17-03-08, 23:15   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pappan gikk!

Jeg hadde ikke reagert. Eldstemann kunne jeg godt ha gått fra på denne måten da han var tre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:17   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

En hel pose fra Ultra kan da være kjapt gjort å plukke med seg. Jeg tenker egentlig at han sikkert hadde kontroll. Men det finnes jo mange rare folk der ute.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:17   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker som deg.

Jeg hadde ikke sluppet så små barn ut av syne på et handlesenter. Det skal ikke store distraksjonen til før de forsvinner fra den "avtalte" plassen. Den risikoen ville ikke jeg tatt.

Gammel 17-03-08, 23:19   #5
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg hadde ikke reagert. Eldstemann kunne jeg godt ha gått fra på denne måten da han var tre.

Det kan jeg også med min 3-åring. Men jeg gjør det ikke likevel. Finnes mange tullinger der ute.

Gammel 17-03-08, 23:21   #6
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

En hel pose fra Ultra kan da være kjapt gjort å plukke med seg. Jeg tenker egentlig at han sikkert hadde kontroll. Men det finnes jo mange rare folk der ute.

Joda, om man er kjent på butikken, så finner man fort det man skal ha. Hvis ikke, blir det noen turer hit og dit. Han kan også ha kjøpt flere ting av samme slag, for alt jeg vet. Poenget var egentlig at han forlot barna enda en gang.

Gammel 17-03-08, 23:21   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde aldri kunnet gå fra min snart 3-åring i alle fall. Hun insisterte på å stå og vente på parkeringsplassen mens jeg skulle gå tilbake til barnehagen og hente noe for en tid siden, og ble skikkelig sur da jeg sa hun måtte være med meg

Hvorvidt en 5-åring kan holde styr på en 3-åring... nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Kanskje de var veldig veldresserte? Jeg skjønner bekymringen din.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:22   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 3-åring kan ikke vente NOE sted av den typen. En 5-åring kan vel kanskje det, og kanskje passe en 3-åring, men jeg ville ikke gjort det siden man aldri vet hvem som kommer forbi.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:23   #9
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvorvidt en 5-åring kan holde styr på en 3-åring... nei, det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Kanskje de var veldig veldresserte? Jeg skjønner bekymringen din.

Barna oppførte seg eksemplarisk og gjorde ikke antydning til å stikke av, så dette visste sikkert faren også, vil jeg tro. Men, likevel, jeg synes de er små.

Gammel 17-03-08, 23:26   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Litt vel små til dette de to der ja...

Jeg kan gå fra mine to på6 og 10 år nå, men da kun om de er sammen, er gode venner på det aktuelle tidspunktet, og at storesøster har mobilen med.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:28   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Finnes mange tullinger der ute.

Jeg er mye mer redd for hva barna selv kan finne på enn for potensielle tullinger.

Gammel 17-03-08, 23:29   #12
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er mye mer redd for hva barna selv kan finne på enn for potensielle tullinger.

Enig. Hørtes ut som om ditt barn ikke fant på noe tull

Gammel 17-03-08, 23:32   #13
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Litt på siden, men, jeg føler for å dele denne hjerteskjærende historien fra min grimme oppvekst: Vi skulle på Barnas Holmenkolldag da jeg var ca 7, og lillesøsteren min var 5. Men da vi kom på t-banen kom moren min på at hun hadde glemt min søster Skiforenings-kort, som ville gi rabatt. Så hun etterlot oss på Majorstua stasjon og tok t-banen hjem igjen for å hente det. Det varte og det rakk, og da hun endelig kom tilbake dro vi avgårde med holmenkollbanen. Jeg glemmer ennå ikke synet av barna som kom glade og fornøyde med holmenkoll-sekker og startnumre, på vei tilbake til t-banen etter endt holmenkolldag. Da vi kom frem var det bare skiskyting.
Men vi var store nok til å klare å vente der, og hadde enda en storesøs med oss, så..

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 23:32   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Enig. Hørtes ut som om ditt barn ikke fant på noe tull

Eldstemann ville ha sittet pent og ventet. Yngstemann er fem, og han får ikke være alene et eneste sekund. Fåglarna vet hva han kunne ha funnet på.

Gammel 17-03-08, 23:42   #15
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Litt på siden, men, jeg føler for å dele denne hjerteskjærende historien fra min grimme oppvekst: Vi skulle på Barnas Holmenkolldag da jeg var ca 7, og lillesøsteren min var 5. Men da vi kom på t-banen kom moren min på at hun hadde glemt min søster Skiforenings-kort, som ville gi rabatt. Så hun etterlot oss på Majorstua stasjon og tok t-banen hjem igjen for å hente det. Det varte og det rakk, og da hun endelig kom tilbake dro vi avgårde med holmenkollbanen. Jeg glemmer ennå ikke synet av barna som kom glade og fornøyde med holmenkoll-sekker og startnumre, på vei tilbake til t-banen etter endt holmenkolldag. Da vi kom frem var det bare skiskyting.
Men vi var store nok til å klare å vente der, og hadde enda en storesøs med oss, så..

Huff, det må ha vært trasig!

Gammel 17-03-08, 23:52   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg går ikke fra barna mine på noe måte. Aner ikke når jeg kommer til å klare å gjøre det... Storebror vil forresten ikke være alene et sekund heller.

Det lengste vi kommer i nærheten er når vi er i lekebutikk. Da går storebror alene og jeg følger med lillebror. Men jeg har laaange øyne etter han for det men derifra stikker han iallefall ikke..

Gammel 18-03-08, 00:00   #17
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg kan ikke svare for andre, men jeg hadde ikke gjort det selv. Har et minne selv fra da jeg var liten og min far gikk ifra meg og min søster for å ordne noe. Han var bare vekke i 10 minutter, men jeg husker at jeg ble så redd for at han ikke skulle komme tilbake. Det var inne i en sti i skogen, midt på lyse dagen og med mange folk tilstede, men jeg ble allikevel redd.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:27   #18
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Jeg ville aldri ha forlatt så små barn noe sted. Ikke to minutter engang.
Jeg har friskt i minne de ti traumatiske minuttene da datteren min da hun var 3 plutselig ikke var sammen med oss på kjøpesenteret. Vi fikk begge en følelse av panikk. Det første jeg gjorde var å løpe mot inngangen for å sjekke at hun ikke hadde gått ut på gata.
Jeg sendte en inderlig bønn til Gud om at vi måtte finne henne igjen. Jeg så for meg at hun var kidnappet av en gærning eller overgriper.
Heldigvis hørte vi etter en stund en velkjent latter fra et utstillingsvindu.
Hun hadde bare lekt utstillingsdukke !!

Jeg glemmer aldri følelsen da vi fant henne igjen.
Nå i disse maddie-tider er det vel også enda større grunn til å passe på.
Eklinger som vil barn vondt har det dessverre blitt flere av, er jeg redd.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 05:13   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har faktisk latt ungene sitte og se tegnefilm på Ultra på Bryn. Det var inne i butikken, ungene var ca.4 og 7 år. :uansvarlige foreldre:
Hadde nok ikke gått fra de ute på en senter og vært borte i det vide og det brede.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 07:20   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

TV kroken på denne butikken er ikke mye skjermet. Det var temmelig travelt på der også.

Jeg har latt 5 åringen vente sammen min mor (som det ikke er så mye hjelp i) mens jeg har sprunget "rundt" Ultra etter en vare. Jeg har en ansvarsbevisst og fornuftig 5 åring som er veldig godt kjent på Solsiden. Likevel er det kun i det siste jeg har gjort dette.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.