Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Opplever du at det er mye mobbing på forum?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 20:10   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opplever du at det er mye mobbing på forum?

At noen holdes utenfor / trakasseres eller forfølges? Hvis ja, tror dere det er bevisst eller problemer i forbindelse med skriftlig kommunikasjon?

Er det et problem på norske fora idag, tror dere?

Gammel 17-03-08, 20:21   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Opplever du at det er mye mobbing på forum?

Jeg kjenner få andre fora enn FP for tiden, og jeg synes ikke at mobbing er noe problem her i alle fall. Det kan skyldes at mobbingen ikke rettes mot meg, men jeg håper jeg ville merket det om mobbing forekom uansett.

Harselering, flisespikking, ironisering og spydigheter forekommer i høyeste grad, men jeg synes slike er morsomme og ikke i det hele tatt et problem. Jeg kan til en viss grad skjønne det hvis særlig nye brukere oppfatter tonen som skarpere enn den egentlig er.

Men nei, jeg opplever ikke mobbing på FP.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:06   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg er verken veldig aktiv eller veldig "inside" på dette forumet, men har vært aktiv flere andre steder, og synes det virker som en rolig, saklig og humoristisk tone her generelt.

Tror det er veldig stor variasjon fra forum til forum - som det er i RL fra miljø til miljø.

En parallell på nett er bloggemiljøet for eksempel. Jeg vil påstå at det er en sterk tendens til at tonen i kommentarfeltene på blogger som er knyttet til kjente norske avissider generelt er krassere, mer kranglete og usaklige enn i mer "private" blogger, der tonen er mer saklig, selv om diskusjonene kan bli høylydte.

Man finner sin plass og sitt miljø her på nett og i forskjellige forum som alle andre steder. Jeg synes dette virker som et hyggelig sted å være.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:14   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næsj. Vi har vel våre triggerpunkter alle sammen som gjør at vi kvesser klørne, og det er vel muligens ofte de samme brukerne som trykker på disse triggerpunktene, men jeg vil ikke kalle det mobbing. Bare uenighet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:18   #5
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg kan ikke si at jeg har opplevd direkte mobbing her eller andre steder. Er mest her og det syns jeg da er en mobbefri sone. :undre:

Kvasse kommentarer, litt ironi og av og til sarkasme, men ikke mobbing.

Gammel 17-03-08, 21:19   #6
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mulig jeg er blind på alle øynene, men jeg har ennå ikke observert noe på noen forum, som jeg betegner som mobbing. Verbal krangling og krig ja, og en herskare høns som fyrer løs mot en annen høne, fordi de er helt uenige i hønas holdninger og utsagn. Men uenighet, og argumentasjon i mot, er for meg ikke mobbing, selv ikke når det fyres løs på "person".

Skriver man på nett, så får man tåle motbør.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:35   #7
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interessant tema for diskusjon. Jeg mener at det ikke forekommer bevisst mobbing på FP. Men at folk kan oppleve det som om de holdes utenfor eller trakkaseres tror jeg på. Jeg tror veldig lett det bli en-mot-alle i enkelte diskusjoner, og at dette kan oppleves som leit for den som blir "alene".

Hva tror du selv?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.