Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-08, 22:21   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

http://www.aftenposten.no/quiz/article2282143.ece

Jeg klarte alle på 5. klasse

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:23   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Ja, jeg klarte alle sammen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:34   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Er dette riktig? Det står at en voksen gjennomsnittsleser bør ligge på mer enn 120 ord pr minutt og de raskeste er på 200-300 ord pr minutt. Det er vel litt lite?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:45   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Trodde jeg leste veldig sakte egentlig, men jeg hadde 315 ord i min og fikk alt riktig. Det var den letteste oppgaven.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:46   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Jeg forsøkte bare Matematikken for 8. klasse, for det var den jeg var mest spent på om jeg klarte alle spørsmålene på. Og det gjorde jeg. Jippi.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:47   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.348
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er dette riktig? Det står at en voksen gjennomsnittsleser bør ligge på mer enn 120 ord pr minutt og de raskeste er på 200-300 ord pr minutt. Det er vel litt lite?

Det må det være. Jeg hadde 500 ord eller noe, og da leste jeg ikke spesielt fort. Dog var det den med den store skriften.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:49   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.941
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Du leser 500 ord per minutt. Du bør heller lese saktere og prøve få med deg hva som står i teksten
:ekko fra svunne tider på skolebenken:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:53   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det må det være. Jeg hadde 500 ord eller noe, og da leste jeg ikke spesielt fort. Dog var det den med den store skriften.

I 5. klassetesten fikk jeg 500 + ord og 10 rette, i 8. klasse fikk jeg 460 ord og 10 rette.

Jeg fikk forøvrig en femmer på 8. klasse matten med en feil.
I femteklasse fikk jeg feil på alle tallrekkene. *skjønner ikke tallrekker*

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:24   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Tok matte testene for 5. og 8. klasse.
To av mine gutter tok jo disse i høst.
Tok også engelsk testen for 8, klasse.
Full pott på alle sammen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 23:34   #10
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Full pott på engelsk for 8 trinn.
Fikk 341 ord i minuttet og klarte 9 av 10 spm. på norsk for 8 trinn.
De andre har jeg ikke prøvd på.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 00:15   #11
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Jeg har vanvittig dårlig med konsentrasjon og følte jeg leste veldig sakte for å få med meg allt.

Jeg klarte 237 ord og alle svarene mine var riktige.

Hmm, kanskje akupunkturen virker på meg da.
For 1 mnd siden klarte jeg ikke huske en damn shit etter å ha lest 1 side av en bok.
Bare enkelte ting. hmmm

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 00:35   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg forsøkte bare Matematikken for 8. klasse, for det var den jeg var mest spent på om jeg klarte alle spørsmålene på. Og det gjorde jeg. Jippi.

Jeg synes 8. klasse-testen i matte var lettere enn 5.-klassetesten. Det var noen oppgaver i den "enkleste" der jeg måtte gjette. Har aldri vært borti sånn matte før. Det var noen tall bortover med komma mellom.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 05:53   #13
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Fikk riktig på alt, og leste passe fort i følge 8. klassetesten, men litt sakte i følge Sitron, Misteri m.fl. Intet nytt. "Grundig og feilfri, men bruker litt lang tid".

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 06:57   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Klarte kun 5.klasse matematikk. (Neida, den var den eneste jeg hadde tid til. )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:43   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg synes 8. klasse-testen i matte var lettere enn 5.-klassetesten. Det var noen oppgaver i den "enkleste" der jeg måtte gjette. Har aldri vært borti sånn matte før. Det var noen tall bortover med komma mellom.

Jeg også. Jeg har alltid hatt problemer med tallrekker. Jeg klarer ikke se logikken der, uansett hvor mange jeg ser på. Da må de være ytterst simple, som 2-4-6-8.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 09:53   #16
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.525
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

En feil (på volumoppgaven) på matte for 8.klasse.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:03   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Leser over 500 ord i minuttet og 10/10 riktige på lesetesten for både 5. og 8. klasse.
Også full pott og karakter 6 på engelsk for 5. og 8., samt på matte for 5. og 8. klasse.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:15   #18
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er dette riktig? Det står at en voksen gjennomsnittsleser bør ligge på mer enn 120 ord pr minutt og de raskeste er på 200-300 ord pr minutt. Det er vel litt lite?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det må det være. Jeg hadde 500 ord eller noe, og da leste jeg ikke spesielt fort. Dog var det den med den store skriften.

Enig, det må være lite. Hadde vi ikke en test for ikke så lenge siden for voksne og de kjappeste lå på 8-900 ord eller noe sånt?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:20   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Enig, det må være lite. Hadde vi ikke en test for ikke så lenge siden for voksne og de kjappeste lå på 8-900 ord eller noe sånt?

De kjappeste lå på over 1000 ord i minuttet med 85 % forståelse, i følge den testen. Men samtidig lå gjennomsnittsleseren på 200 ord og 60 % forståelse, også der ja.

Men jo, jeg synes det er lite. På den overnevnte testen hadde jeg over 900 ord, og 100 % forståelse så vidt jeg husker.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:26   #20
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du de nasjonale prøvene? (test deg selv)

Lesetest 5. trinn. 300 ord i minuttet. 1 feil på spm.
Lesetest 8. trinn. 270 ord i minuttet. 4 feil på spm. ( )
Engelsk 5. trinn. 21 av 22 riktige. Karakter 6.
Engelsk 8. trinn. 17 av 17 riktige. Karakter 6.
Matematikk 5. trinn. 16 av 16 riktige. Karakter 6.
Matematikk 8. trinn. 6 av 9 riktige. Karakter 4.

(Jeg suger i matte.)

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no