|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KyllingJeg er ikke særlig glad i de hele kyllingene som man kjøper ferdiggrilla i b utikken, så derfor spiser vi sjelden slikt. I dag kjøpte jeg imidlertid en rå kylling og nå lurer jeg på om noen har gode tips til krydder, tilbereding og tilbehør. Det er jeg og tre unger som skal spise den, så den bør ikke være for sterk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Metallica!!
|
![]() Sv: KyllingStikke hvitløksfedd inn i kyllingen og pensle den med en blanding av smeltet smør, salt og pepper. Legges på en seng av rødløk, sjalottløk, gulrot, og potetbåter, Eller andre grønnskaer en liker godt.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: KyllingJeg lager ofte kyllingsuppe. Det er kjempegodt, og ungene elsker det.
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: KyllingTakker. Alt høres godt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kylling
Er det rå kylling du koker? Krydrer du den med noe først? Hvor lang koketid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Oct 2006
Rå kylling, ja. Jeg krydrer den ikke, legger den bare rett i vannet. Koketiden er jeg litt usikker på, den er ferdig når kjøttet løsner fra beina. 1-1,5 time vil jeg tippe.
![]() |
#7 |
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan også ta samme utgangspunkt som her,men bruke stekefolie. Sånne poser får du kjøpt i de fleste butikker.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: KyllingNå har du sikkert lagd kyllingen din, men jeg pleier å glasere den med en blanding av honning, soyasaus, olje, pepper og tørket ingefær. Pensle på før du setter den i ovnen, og litt underveis. Til det er det godt å stuffe den med appelsinbåter og fersk ingefær. Stekesjyen kan du lage saus av, bare spe med litt buljong, appelsinsaft, maizenajevning og krydder.
![]() |
|
|