Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Selvmord som smitter (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 14:03   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Selvmord som smitter (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/22/527748.html

Dette er et svært vanskelig tema. Jeg bor i et distrikt hvor mange tar selvmord. Senest for to uker siden tok mannen til ei jeg kjenner livet sitt. Hun sitter nå alene med deres tre små barn.

På 1980-tallet hadde vi en selvmordsbølge her. Flere valgte å gjøre dette på samme måte. På skolen jeg jobber er det flere barn som har mistet foreldre pga selvmord. Det vanligste er at menn gjør det.

Rett utenfor der jeg bor valgte en unggutt å ta sitt liv ved å kaste seg foran en bil. Jeg kjenner foreldrene hans. Dette er enhvers mareritt.

Jeg har mange ganger tenkt på det som står i artikkelen i Dagbladet. Det blir sagt mye pent om en ungdom som dør. Det blir masse oppmerksomhet og jeg er ikke så sikker på at det er bra. Det kan gi en smitteeffekt og bli en løsning for ungdom som syns livet er vanskelig. Jeg vil ikke at vi skal tilbake til at det skal være skam rundt det, men kanskje vi har gått litt for langt andre veien?

Det er viktig å få ut sorg, men kanskje det er viktig å ikke glorifisere de som gjør dette. De har satt sine nærmeste i en forferdelig situasjon og de må leve videre med alle spørsmålene.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
selvmord, smittsomt, ungdom

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:12.