Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær under kjole

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-08, 12:32   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Klær under kjole

Hva bruker man under kjoler til barn 2 år? Strømpebukse og body, selvsagt. Men så vil jeg gjerne bruke ull. Og da er det bare "naturfarge" / lys som virker under kjoler, ikke sant? Selv om kjolen er nøytral i fargen er det vel ikke noe fint med rødt Tom & Trine ullundertøy under? Hva gjør dere? Jeg er helt på trynet når det gjelder kjoler og sånt , har jo aldri brukt det selv, men tenkte at vesla skal få utfolde seg litt mer med klær enn det jeg gjorde når jeg var liten.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:34   #2
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Klær under kjole

all slags ull virker! natur, rosa, hjemmefarget, stripete... osv

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:35   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.886
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Her bruker vesla (hun er dog fem da ), langermede gensere og strømpebukser /stillings under hverdagskjoler/skjørt stadig vekk, og hun bruker både blått, rødt, rosa, grønt og alle andre farger. Kritthvite strømpebukser bruker vi ikke i barnehagen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:35   #4
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

all slags ull virker! natur, rosa, hjemmefarget, stripete... osv

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:37   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Ja, bruker alle mulige farger i både bomull og ull under kjoler, i en flerfarget kjole tar jeg da gjerne opp en av fargene i strømpebukse og body.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:38   #6
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær under kjole

vi bruker all ull. Selvfølgelig matcher det litt, med alt av mørkeblått under olaskjørt o.l. Rosa kjole, får rosa stillongs. Barnehagen er så takknemlig for at hun ikke bruke strømpebukser, for hvis hun blir våt på beina er det bare å bytte sokker.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:58   #7
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær under kjole

Kjole, stillongs og sokker, altså??? Ser liksom ikke det helt for meg. Får jeg se et bilde eller to (hodeløse om dere vil, selvsagt). Jeg er så utrolig nybegynner når det gjelder kjoler.

Og hva går under betegnelse hverdagskjole, tro?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:02   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.


Og hva går under betegnelse hverdagskjole, tro?

Hverdagskjolene til min jente er i litt røffere stoffer, dongeri og cordfløyel f.eks.

Ull får du jo i flere farger og varianter. Vi bruker ofte ulltøy under kjolene.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:09   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kjole, stillongs og sokker, altså??? Ser liksom ikke det helt for meg. Får jeg se et bilde eller to (hodeløse om dere vil, selvsagt). Jeg er så utrolig nybegynner når det gjelder kjoler.

Og hva går under betegnelse hverdagskjole, tro?

Du MÅ jo ikke ha stillongs, det er bare praktisk hvis de blir våte og må skifte. Da kan du f.eks ha sokker i samme farge som stillongsen. Eller bruk strømpebukse. Til våren og sommeren kan man bruke mye tights under kjoler og tunikaer, akkurat som oss voksne.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:12   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole



Under denne kan du jo ha flere farger på stillongs/strømpebukse, f.eks rosa

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:12   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær under kjole

I følge min femåring funker alt til kjole. Uansett farge. Ja, så hun går ofte i stilongs, ullsokker, ulltrøye, kjole og jammen meg har hun av og til bukse også. Ja, alt på en gang.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:15   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klær under kjole

Her er hun med ulltrøye, kjole og ullbukse.


Sist redigert av Chanett : 04-03-08 kl 22:33.
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:18   #13
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær under kjole

Her er noen bilder fra Nøstebarn, de har jo deilige ribb-bukser som er kjempefine under kjole.



Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 13:30   #14
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær under kjole

Tusen takk altså, nå ble jeg faktisk en hel del klokere her.

Kanskje jeg må starte en egen tråd for å oppgradere meg selv også. Jeg har jo også lyst til å bruke skjørt og sånt, men aner ikke hvordan jeg skal få det til.

Det finnes et knallfint bilde av en mamma med rød barnevogn i en tråd her, med vinterstøvler, tjukk strømpebukse og skjørt. Skulle ønske jeg klarte å kle meg sånn ... Men det får bli en annen gang at jeg søker den typen info.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 14:06   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Tusen takk altså, nå ble jeg faktisk en hel del klokere her.

Kanskje jeg må starte en egen tråd for å oppgradere meg selv også. Jeg har jo også lyst til å bruke skjørt og sånt, men aner ikke hvordan jeg skal få det til.

Det finnes et knallfint bilde av en mamma med rød barnevogn i en tråd her, med vinterstøvler, tjukk strømpebukse og skjørt. Skulle ønske jeg klarte å kle meg sånn ... Men det får bli en annen gang at jeg søker den typen info.

Sånn til deg?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 15:48   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klær under kjole

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Kjole, stillongs og sokker, altså??? Ser liksom ikke det helt for meg.

Er det så viktig på en toåring, da?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 16:01   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Klær under kjole

Vi bruker det meste av Nøstebarn ullundertøyet og ullribb-buksene under Nøstebarnkjoler, olakjoler og andre som passer til. I alle farger.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:30   #18
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær under kjole

Tja,har vi noe som "passer" så tar vi det. Har vi ikke noe som passer, så tar vi noe annet som gjør jobben. Er ikke så nøye på det, bare hun totalt er godt nok kledd.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:32   #19
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.111
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær under kjole

Jenta mi bruker mye Janus ullundertøy med blonder. Disse har hun i hvit/natur og rosa. Selv liker jeg naturfarget best. I tillegg bruker hun Safa ullstrømpebukser. Dette har hun gjerne under A-formede kjoler som jeg har sydd i ullfilt.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 10:32   #20
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær under kjole

Jeg bruker ullundertøy fra Krokofanten i klar rosa eller grønt, også har jentene kjoler eller skjørt på utsiden. Da bruker jeg mye sånne kjoler som ikke er ermer på. Vi har også lillestripete genser og lilla ensfarget longs fra Nøstebarn.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no