Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ostekakeflopp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 19:33   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ostekakeflopp

Lagde ostekake i dag, det ble en flopp.

Hvordan får dere til gélen? Mamma hadde kjøpt 1 times géle, den stivnet mens den fortsatt var lunka, prøvde å helle den over kaken og det ble selvsagt hull i kaka.

Lagde snopekaka istedenfor og droppet gélen på den andre ostekaka. Pynter den heller med druer.

Var forresten ikke lett å bake kake med vond rygg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 19:35   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Bruk gele som ikke er en-times, og la den bli kald før du heller den på. Den er fortsatt flytende lenge etter at den er kald. Og pass på at kaken er ordentlig stivnet før du heller på geleen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 19:53   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Tålmodighet, Misteri.

Du må la kaken stå i timesvis i kjøleskapet før du heller over den KJØLIGE geleen. Kaken må stivne HELT først (jeg lager den helst kvelden før og har geleen på neste dag). Men nå bruker jeg sjelden gele oppå kaken, jeg synes det er mye penere med fruktbiter eller bær.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:04   #4
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tålmodighet, Misteri.

Du må la kaken stå i timesvis i kjøleskapet før du heller over den KJØLIGE geleen. Kaken må stivne HELT først (jeg lager den helst kvelden før og har geleen på neste dag). Men nå bruker jeg sjelden gele oppå kaken, jeg synes det er mye penere med fruktbiter eller bær.

Takk for svar begge to.

Jeg bruker å ha veldig tålmodighet, men det var mammaen min i dag som stod for innkjøpet. Ja, jeg skylder på mamma!
Var litt deilig å føle seg litt liten igjen.

Er lenge siden jeg har laget ostekake, egentlig er jeg en reser på kaker(ikke småkaker) men denne gangen gikk det galt!

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:35   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.871
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Trøstehistorie: Jeg lagde en gang en ostekake fra en oppskrift bak på Dagbladet. Problemet var at oppskriften ikke sa noe om at det skulle være gelatin i sjokoladekremen/sausen på toppen. Så da er det bare å gjette seg til hva som skjedde når jeg løsnet på forma etter noen timer i kjøleskapet...

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 00:12   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Trøstehistorie: Jeg lagde en gang en ostekake fra en oppskrift bak på Dagbladet. Problemet var at oppskriften ikke sa noe om at det skulle være gelatin i sjokoladekremen/sausen på toppen. Så da er det bare å gjette seg til hva som skjedde når jeg løsnet på forma etter noen timer i kjøleskapet...

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 11:15   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Trøstehistorie 2: En venninne av mamma skulle lage ostekake, og i den oppskriften var det bl.a 6 gelatinplater. Hun la de i bløt i 1 liter vann, men skjønte ikke at vannet skulle rennes av før hun smeltet gelatinen, så hun kokte opp 1 liter vann (!) med gelatin i og blandet i ostemassen. Det rant over kanten, under formen og over alt. Kake ble det ihvertfall ikke.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:57   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ostekakeflopp

Haha fy fader.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no