Noen som jobber i SAS/på Gardermoen eller bare vet ting? Berolige meg!
Hipp hurra tenkte jeg da SAS la ut billigbilletter tidligere i år. Jeg bestemte meg for å ta med Skatten og Rusket, og besøke broren min. Han bor på "et sted ikke nær meg", og jeg må ta to fly. Et med SAS, og et med Widerøe.
Glad og fornøyd begynte jeg å søke. Men det var så rart - når jeg søkte på gjennomgående billetter ble hele stasen dobbelt så dyr. Jeg tenkte "skit au, kan da ikke være så farlig. SAS eier jo Widerøe, og dette er sikkert bare en feil. Det ordner seg". Og så kjøpte jeg to reiser. I samme slengen sendte jeg inn en mail der jeg spurte hvorfor i all verden det var sånn.
Etter lenge og vel kommer det et svar som omtrent lyder sånn: Man får ikke alltid kjøpt gjennomgående billett for at man skal "beskytte lokaltrafikken" (??). Og det er virkelig ur-teit å ikke kjøpe gjennomgående billett. Man får nemlig ikke sjekke inn hele veien, og må beregne 3(!) timer fra landing til avgang. Man har heller ikke krav på å bli booket om ved forsinkelser.
Jeg ble veldig svett jeg nå, og får en del stressbilder i hodet som inkluderer hylende unger, vill spurting med gravidmage, rådyre hotellopphold og bagasje man ikke har tid til å hente.
Kan noen fortelle meg at dette vil gå bra?