Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 00:38   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Når barna er gamle nok til å forstå at ting endres, når de skjønner språket, men gjerne ikke snakker selv. Vet noen noe om hvordan barna da blir forberedt? Det må jo være litt traumatisk i begynnelsen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 00:44   #2
Oyoy
Alltid våken
 
Oyoy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 187
Oyoy er litt kulOyoy er litt kul
Standard

Sv: Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Jeg vet i alle fall at de bruker bilder. Altså bilder av adoptivforeldrene og familien, huset o.l
Når man er godkjent for adopsjon sender man en bildepresentasjon av seg selv ned til landet. Disse bildene blir vist til barnet sånn at de nye foreldrene ikke virker totalt ukjente.
Det er veldig traumatisk for barnet å bli flyttet til nye mennesker. Den første tiden bruker de 50% av all energien sin på å tilpasse seg den nye situasjoene, energi de skulle brukt på andre ting, som f.eks tillæring.

__________________
Ibland säger man at man kan dö i morgon (för at man vil kjöpa något fint)
men man kan inte dö,
i alla fall inte i morgon
Oyoy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 06:42   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Ja, som Oyoy sier er det mye bilder. Jeg husker at vi fikk se bilder fra fosterhjem i Thailand hvor barna satt med album med bilder i, som de var veldig interesserte i. De sa at barna bladde albumene i filler, de var utrolig viktige. Jeg vet også at de i Thailand har brukt en del dukketeater, hvor de viser hvite dukker som kommer for å passe på det brune barnet. Én ting er jo at det kommer vilt fremmede mennesker for å ta deg med seg langt bort, men så ser de helt rare ut i tillegg. Mange av disse barna har jo aldri sett et hvitt barn.

Uansett er det nok traumatisk for det lille barnet. Kanskje særlig for de barna som bor i fosterhjem, og som er vant til å ha en fast omsorgsperson?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 08:20   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.883
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Jeg vet ikke om dette er sant, VG er vel ikke den beste kilden. Men jeg leste at da Angelina Jolie hentet den nest eldste sønnen (Pax?), hadde ingen sagt noe til han om at han skulle flytte til henne. Han var vel fire år eller noe, og hadde bodd på barnehjemmet hele livet. Forhåpentligvis er ikke det vanlig praksis.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:33   #5
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg vet ikke om dette er sant, VG er vel ikke den beste kilden. Men jeg leste at da Angelina Jolie hentet den nest eldste sønnen (Pax?), hadde ingen sagt noe til han om at han skulle flytte til henne. Han var vel fire år eller noe, og hadde bodd på barnehjemmet hele livet. Forhåpentligvis er ikke det vanlig praksis.

Forhåpentligvis ikke. Min mor fortalte om sin venninne, som ble adoptert som ganske stor. Hun husker at hun satt på trappen utenfor barnehjemmet og ventet spent på Mamma og Pappa. Jeg forsto det som at det var en positiv erfaring for hennes del.

Det er sjølsagt mange år siden nå, da.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:59   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder de adoptivbarn på nye foreldre?

Det kommer vel veldig mye an på hva slags ressurser barnehjemmet har. Nå har jeg riktignok skrekkreportasjen fra Henne litt for friskt i minnet, og kanskje den ikke er representativ, men jeg fikk da inntrykk at disse barnehjemmene i Nepal hadde mer enn nok med å skaffe mat til barna da adopsjonsprosessene (og dermed inntektene) stoppet opp. Jeg mener også å ha lest at graden av omsorg og stimuli som barnehjemsbarn fra Kina opplever er svært forskjellig (Tror jeg gikk inn på en av trådene til Xian .. )

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no