|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Den store nyttårsforsett-trådenHva er nyttårsforsettene blant FP'erne?
Trene mer er i seg selv for vagt og lite konkret. Feks: kan man si at "om 12 uker skal jeg kunne løpe 5 km uten å dø/på 45 min/på 30 min" eller "om 12 uker skal jeg kunne overleve en 90 min. spinningtime/ høypulstime". Det er hovedmålsettingen. Da må man sette delmål 1 om at "om fire uker skal jeg..." og delmål 2 "om åtte skal jeg..." Hvordan skal du komme dit? Legg opp et program som er realistisk. Finn noen å trene med. Lag en blogg. Gi deg selv stjerner. Tren variert, så kroppen ikke venner seg og slutter å yte, tren intervall og andre typer kondis, finn en treningsmengde som fungerer i hverdagen, se hvordan du kan snike inn mer bevegelse. Hvorfor vil du dette? Man må ha en eller flere bestemte årsaker til at man ønsker å gjøre dette. Vil du bli sprek? Vil du gå ned? Vil du delta i en konkurranse? Vil du forebygge sykdom? Målet må være målbart. Dette er et system som kan overføres til forsetter om vektnedgang, mer søvn, sunnere kosthold, mer tid til familien, osv osv. Hva vil du? Hvorfor vil du det? Hvordan skal du få det til?
|
|