|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
26-10-07, 11:32 | #1 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
|
Leieboer og røykingVår leieboer røyker, og i sommer snakket mannen med han på utsiden. Da hadde han nettopp flyttet inn, og mannen nevnte at han helst ikke ville ha røyking inne. Leieboeren ble litt snurt og svarte han at det hadde han ikke sagt noe om, og det var vel litt sent nå.. |
26-10-07, 11:33 | #2 |
Absolut ateist
|
Sv: Leieboer og røyking.Dere skulle selvsagt sagt fra om dette på forhånd og skrevet det i kontrakten.
26-10-07, 11:35 | #3 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
Sv: Leieboer og røykingDere har vel leieboerkontrakt?? Der står det vel at dere ikke vil ha røyking inne i leiligheten? Jeg hadde ALDRI funnet meg i at noen røykte inne om vi leide ut. Nå har jeg ingen erfaring med å leie ut til folk, men hva så om han blir sur og grinete? Det er jo DERE som bestemmer! True med utkastelse! Makan til mangel på respekt!
26-10-07, 11:47 | #6 |
Nymotens gammeldags
|
Sv: Leieboer og røyking
Gjør de ikke? Selv om det er de som eier leiligheten? De burde jo absolutt si fra på forhånd, trodde det var en selvfølge at slikt stod i en leiekontrakt jeg. Men de kan altså ikke si NOE som helst etterpå, om de har glemt å skrive noe i kontrakten? Huff. Nei, det er absolutt viktig med en god og fullstendig leiekontrakt. Uansett så er det jo teit at de skal måtte finne seg i røykelukt inne hos seg selv fordi leieboeren hardnakket står på sin rett til å røyke inne i DERES utleieleilighet. Jeg ville ikke hatt en sånn leieboer.
26-10-07, 11:49 | #7 |
|
Sv: Leieboer og røykingJeg vet vi skulle sagt ifra, og vi har alltid hatt det i annonsen, men denne gangen ringte vi på en annonse og det gikk rett og slett i glemmeboken. Sikkert fordi det lissom er en selvfølge at folk med barn ikke røyker inne.. |
26-10-07, 11:57 | #8 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
Da synes jeg det er fjollete og rett og slett helt på trynet å ta det opp i ettertid.
26-10-07, 11:57 | #9 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
|
Sv: Leieboer og røykingMen dere har vel en kontrakt? Står det ikke der da...?
26-10-07, 12:02 | #10 |
|
Vi har ikke gjort noe annet enn å si vi helst vil ha røyking ute.. |
26-10-07, 12:03 | #11 |
Nymotens gammeldags
|
Hadde jeg røykt hadde jeg spurt om det var i orden å røyke inne før jeg flyttet inn et sted, selv om det ikke stod noe om det. Vi lever jo i 2007, der de fleste oppegående mennesker IKKE røyker inne eller vil ha røyk innendørs noe sted, så jeg hadde nesten regnet med at det faktisk VAR en forglemmelse. Det å flytte inn et sted er såpass "alvorlig" at jeg hadde sjekket alt før jeg flyttet inn, for sikkerhets skyld.
26-10-07, 12:05 | #12 |
flisespikker
|
Men hva du hadde gjort selv, og hva man kan kreve av andre, er jo to helt forskjellige ting. Jeg er enig med Line* i at man ikke kan komme i ettertid og si at man ikke tillater røyking inne. Men selvsagt må det gå an å fortelle at det siver røyk opp til deres egen leilighet, og be leieboeren prøve å unngå det, f.eks. ved å ikke røyke på ett bestemt rom,eller lukke spjeldet i peisen når han røyker og sette på kjøkkenviften, eller noe slikt.
26-10-07, 12:06 | #13 |
Absolut ateist
|
Sv: Leieboer og røykingEller man kan rett og slett finne en "gyldig grunn" til å si opp leiekontrakten.
26-10-07, 12:07 | #14 |
Nymotens gammeldags
|
Ja, det hadde jeg gjort og så hadde jeg ikke gjort den feilen en gang til.
26-10-07, 12:09 | #15 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
|
"Man må ikke røyke når man har barn, men jeg driter i om jeg kaster dem ut fra der de bor!"
26-10-07, 12:09 | #16 |
|
Sv: Leieboer og røykingJeg er ikke anti anti røyker, og syns ikke det gjør noe med en røyk under kjøkkenvifta eller hvis det luftes ut.. det skal vel litt mer til enn en liten blås for at det lukter opp hit? Vet ikke jeg, det er sikkert sigaretter han røyker. Om han hadde hatt fest eller besøk og det ble røkt hadde det ikke brydd meg det grann. Alt med måte bare.. |
26-10-07, 12:10 | #17 |
Nymotens gammeldags
|
Sv: Leieboer og røykingHadde jo ikke kastet dem ut på gata, de hadde da fått tid til å finne seg et annet sted først. Dessuten bor ikke barna hos ham fast, fikk jeg inntrykk av.