Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bakespørsmål - haster

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 13:22   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Bakespørsmål - haster

Jeg baker bladkrans/klippekrans (kjaert barn har mange navn). Jeg maa ut en tur i löpet av bakingen.

Er det bedre aa la den heve for lenge ved förste heving (skal heve til dobbel störrelse) eller aa la den heve for lenge ved 2. heving (kransen er laget og den skal egentlig heve i 1/2 time.

Det er snakk om aa overskride hevetiden en av gangene med ca. 1/2 time.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 13:25   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakespörsmaal - haster

Utvid førstegangshevingen.

Det gjør jeg nesten alltid, men her skyldes det mest svimetheten min. Jeg pleier å glemme hele bakverket. Det har gått fint hver eneste gang.

Gammel 16-10-07, 13:25   #3
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakespörsmaal - haster

En halvtimes ekstra heving har vel ikke så mye å si? Det hender titt at vi glemmer bort brøddeigen - det går helst bra..

Skulle jeg valgt, tror jeg at jeg ville la den heve lenger 1. gang.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 14:38   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bakespørsmål - haster

Det går egentlig greit begge deler. I sommer måtte mamma reise fra en bolledeig som var delvis utbakt. Jeg kom 3 timer etter og overtok. Bollene ble mindre søte enn de vanligvis blir og de som var bakt ut før hun måtte reise datt litt sammen da jeg penslet dem. Men helt ok smak, tross alt.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 14:39   #5
Albertine
Passiv

Standard

Jeg ville ha slått deigen helt ned like før uteturen. Da er den sikkert fin og rund ved returen. Da snakker jeg om 1. gangs heving.

Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:44   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg utvidet litt paa begge to, jeg. Det passet plutselig slik. Resultatet ble en enormt stor klippekrans, men det var vel egentlig bare en fordel. Godt var det ogsaa. :sikle:

Gammel 24-10-07, 14:20   #7
Manitoba
Passiv

Standard

Bra det gikk bra. Vi pleier alltid å la ting heve lenger enn det står i oppskriften. Det kombineres ofte med å kutte ned på gjæren. Det går som regel bra og bakverket blir deilig.

Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:28   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg ville ha slått deigen helt ned like før uteturen. Da er den sikkert fin og rund ved returen. Da snakker jeg om 1. gangs heving.

Ser for meg noen som klemmer og herjer med en ferdig utbakt klippekrans

*enkel med dårlig humor*

Gammel 24-10-07, 14:36   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Har du en enkel oppskrift på dette?
Noe for amatører?
Skal ha med kake på jobb i morgen,. kanskje dette kunne vært en gøyal vri..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:38   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Så lenge den blir fin og rund etterpå, så.

Gammel 24-10-07, 14:40   #11
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Man vet jo aldri med disse bergenserne, vet du. De må ofte ha ting inn med teskje.

Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:16   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man vet jo aldri med disse bergenserne, vet du. De må ofte ha ting inn med teskje.

Godt poeng!

Gammel 25-10-07, 23:05   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Vi kan jaffal spille foppal! :geiper:

Gammel 26-10-07, 08:31   #14
Albertine
Passiv

Standard

*kremt* Det så ikke sånn ut i går...

Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:09   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

*kremt* Det så ikke sånn ut i går...

Den der biter ikke paa meg. :minner paa at jeg faktisk bor i Hamburg:

Gammel 26-10-07, 20:35   #16
Albertine
Passiv

Standard

Så du heier på begge lag?

Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 14:59   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

Standard

Så du heier på begge lag?

Nei, jeg kan ikke fordra foppal og heier ikke paa noen, men jeg later som jeg bryr meg i diskusjoner med vanskelige tröndere, bl.a.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.