|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bakespørsmål - hasterJeg baker bladkrans/klippekrans (kjaert barn har mange navn). Jeg maa ut en tur i löpet av bakingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bakespörsmaal - hasterUtvid førstegangshevingen.
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bakespörsmaal - hasterEn halvtimes ekstra heving har vel ikke så mye å si? Det hender titt at vi glemmer bort brøddeigen - det går helst bra..
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bakespørsmål - hasterDet går egentlig greit begge deler. I sommer måtte mamma reise fra en bolledeig som var delvis utbakt. Jeg kom 3 timer etter og overtok. Bollene ble mindre søte enn de vanligvis blir og de som var bakt ut før hun måtte reise datt litt sammen da jeg penslet dem. Men helt ok smak, tross alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Bakespørsmål - hasterJeg ville ha slått deigen helt ned like før uteturen. Da er den sikkert fin og rund ved returen. Da snakker jeg om 1. gangs heving. |
![]() |
![]() |
#6 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bakespørsmål - hasterJeg utvidet litt paa begge to, jeg. Det passet plutselig slik. Resultatet ble en enormt stor klippekrans, men det var vel egentlig bare en fordel. Godt var det ogsaa. :sikle: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Bakespørsmål - hasterBra det gikk bra. Vi pleier alltid å la ting heve lenger enn det står i oppskriften. Det kombineres ofte med å kutte ned på gjæren. Det går som regel bra og bakverket blir deilig. |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bakespørsmål - haster
Ser for meg noen som klemmer og herjer med en ferdig utbakt klippekrans
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bakespørsmål - haster