Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan oppbevarer du ...?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 09:38   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hvordan oppbevarer du ...?

Hvordan oppbevarer dere støvler, sandaler, støveletter, joggesko, fotballsko, vintersko, cherroxer, finsko, høstsko osv osv????

Vi har egentlig ikke mange sko men når vi er 4 i familien så blir det jo ganske mange likevel. Finnes det noen smarte løsninger?

Har sett på skoskap men venninnene mine som har dette sier at det ikke funker og at de stort sett bruker det til feks luer og post!?

Ellers lurer jeg og på hvordan dere oppbevarer ransler, gymbager, rollerblades, hjelmer osv?

Kanskje noen har gode tips i forhold til våte luer, votter, dresser, sko osv også? Blir disse bare hengende i gangen eller har dere et lurt system der og?

(vi skal bygge nytt hus og der må jeg ha et system som fungerer)

Håper på MANGE gode tips!!!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 09:41   #2
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer DU....?

Det er et evig spørsmål...
Men vi har en hylle med skotøy fra andre sesonger, og ellers har jeg visst ikke helt oversikten...

Gammel 14-10-07, 09:44   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en skoylle i gangen der vi oppbevarer de skoene som blir brukt mest. Så har vi en kul retro-skammel med hulrom i som også står i gangen, der har jeg noen sko, luer, votter, skjerf osv.
De skoene som blir brukt mest sjelden, eller som blir lagt bort for sesongen, blir lagt i store Ikea-esker i et av veslas skap. Hun har 2 store doble skap på rommet sitt og bruker jo bare det ene. Der henger også dresser osv.

Gammel 14-10-07, 09:45   #4
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vintersko ligger i en bag på kryploftet om sommeren.
og om vinteren ligger sandaler,joggesko osv som ikke brukes om vinteren der.
Støveletter har jeg i kleskapet mitt, liggende.i poser.

Skoene som brukes står på skohylle i gangen

Sist redigert av Honda : 14-10-07 kl 10:05.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 09:45   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har en bod innenfor kjøkkenet hvor rollerblades, sekker, bager o.l opbevares i hyller og knagger. Ellers har vi noen sko i skapet i gangen og de som oftest brukes, på et skostativ i gangen. Er flink å sette sko som ikke brukes på loftet.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 09:59   #6
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Skulle jeg bygd ville jeg vurert en god bod innenfor vindfang/etre, hvor det var plass til gode skap og hyller til akkurat den slags. Per i dag har jeg relativt stor endre med stort skap. Også har jeg loft rett over entreen hvor jeg legger bort sommer/vinter sko, sekker/kofferter og denslags.

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 10:05   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har flere to etasjers skohyller i skyvedørsgarderoben i gangen
Vi er 6 mennesker her, og jentene mine på18 og 20 år har mange par ... jeg også

Jeg har sånn "sesongoppbevaring" på mine sko
Tar alltid vare på skoeskene de kommer i, og feks om vinteren oppbevares sommerskonene i disse i garderoben på soverommet
Og så byttes de etter sesong.

For små sko til barna oppbevares i en av bodene i pappesker inntil de passer en av de yngre søsknene.Men bare fint lite brukt sko

Gammel 14-10-07, 10:13   #8
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Dette trenger jeg tips på!
I det hele tatt hvordan dere oppbevarer yttertøy i gangen.
Vi har en knøta liten gang, og jeg jobber med å komme på geniale løsninger.

Sesongsko/klær som ikke er i bruk har jeg i kasser med lokk i boden.
Vi har billig skoskap fra ikea i entreen (døplass som ikke kunne brukes til noe annet).

Gammel 14-10-07, 10:20   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har smale skoskap i yttergangen som brukes til sko som brukes daglig for tiden + andre ting (skjerf, votter, luer osv.). I innergangen har vi skyvedørsgarderobe (60 cm dyp) hvor vi har satt av 50 cm bredde i full takhøyde til sko.

Gammel 14-10-07, 10:37   #10
goldnugget
fornøyd

Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har et stort garderobeskap i hallen. Barna har den ene delen. Jeg har merket hyllene med hva som skal hvor. Småplagg som luer votter sokker etc ligger i kurver som også er merket. Sko står nederst. Vi har en bod innenfor som vi har plass til rollerblades etc etterhvert. Da får vi lage et system der og.

Uten merking la mannen alt i en hylle og vi fant ingenting!

Gammel 14-10-07, 10:37   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Alt står i gangen hele året.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 12:46   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvordan oppbevarer DU....?

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Alt står i gangen hele året.

Det går, så lenge man har gang som passer til det

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 12:51   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En kjøpmannsdisk, hvor lille E har en skufferad, W en og far og jeg deler.

Øverst; luer, votter.
Midten; skjerf og ullsikker og ting og tang.
Nederst; ull og fleecegensere og bukser.

Skyvegarderoben; en hylle med regntøy og dresser og jakker som ikke er i daglig bruk til hver.
Sko og støvler i torader i bunnen på skapet.

Ungene har også knakker på veggen til jakker, dress og regntøy som brukes til daglig.

Men vi er heldige og har stooor gang.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 12:57   #14
SIS
Aktiv

SIS sin avatar

SIS er litt kul
Standard

Sliter med sko her også, med tre unger og to voksne blir det mange par...

Til luer, votter osv har vi ein grei løsning. Et PAX skap med hyller fra IKEA, alle har hver sin hylle og så er det ei hylle til sykkelhjelmer ol.

Hyllene er som nederst på dette bildet(du får også skohyller til dette skapet) :

Gammel 14-10-07, 13:00   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du ...?

Sko som brukes ofe står i gangen på skohyller.
Vintersko står i skap nede om sommeren,, og sommerskoene står der om vinteren.
Luer, votter, ullsokker osv har jeg i kommoder, hvor ungene har sine skuffer.
Fleecetøy, egntøy ligger også der.
Knagger til sessongens jakker ol er i gangen, og det som er utefor sessongen henger i skapet nede (skyvedørsgarderobe i gangen nede, hvor også skoene står)

Gammel 14-10-07, 13:10   #16
Left
Passiv

Standard

Har store blanke plastkasser med lokk som stables oppå hverandre til både vintertøy/sommertøy og sko. Har stort loft, med masse lagringsplass. Gammelt hus
I leiligheten vi leier må jeg være råstrukturert, ellers blir det vilt kaos på et blunk. Har skohylle i gangen til sko vi bruker daglig, mens andre av sesongens sko ligger i de respektives klesskap. Ting vi bruker lite har vi ikke her rett og slett. Det blir igjen hjemme i huset.
Nå skal jeg kjøpe skoskap for å ha i gangen. Det fungerer om man bestemmer seg for at det skal det
Luer og votter, skjerf osv har jeg i en flettet kurv med lokk, som står oppå et skap i gangen. Vått tøy hjem fra bhg f.eks, henges på en sånn småvaskhenger på badet, med mindre det skal vaskes.

Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 13:24   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tatt vare på noen IKEA skoskap som er satt litt unna vei. Der har jeg mer ukurante sko i en, og mine sko i den som er på soverommet mitt.

I Yttergangen har vi hyller med en dør foran (note to self: bytt ut dørene). Dette er igjen fra forrige eier. Nå har jeg ryddet vekk sommersko og det er støvler og sko til alle tre. Litt krunglete å komme til pga dør til yttergangen.

I yttergangen er det også en liten skohylle der det daglige blir ryddet til. Ofte snubler vi bare i dem.

I gangen innenfor har jeg en Lack hylle fra IKEA (med innvendig knekter). Den brukes til post osv, og har en gammel speilkonsoll på seg. Under den hyllen er det masse knagger som sekker osv kan henges på.

Ellers er det en Malm komode (IKEA igjenn) igangen. Der er det meste av votter, luer, tykke sokker osv.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:50   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har nylig kjøpt skoskap, men ikke fått dem montert enda, så aner ikke om de er funksjonell eller ikke.

Hadde en bokhylle til overs, med tre hyller. Den ble satt inn i skyvedørsgarderoben på soverommet, og der står alle vinterskoene; goretex, selskinn, skisko osv. Regner med at denne hylla beholdes når skoskapene kommer opp. Det er jo bare korte klær (skjorter/jakker) som henger over/foran, så det går fint.

Ellers er det litt her og litt der akkurat nå, inntil noen monterer de nye skapene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 12:36   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har skoskap fra IKEA, samt skohylle til de skoene som er i daglig bruk.

Gammel 16-10-07, 12:58   #20
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Har skoskap og skohylle i gangen. Og har skohyller inni skyvedørsgarderoben i entreen. Dette fikser alt av utesko.

Finsko har jeg i egen skohylle i skyvedørsgarderoben på soverommet.
Skisko/vintersko er i samme skap som skiklær.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:54.